Monday, June 27, 2011

Depa semua dah kena DEMAM KUNING dah...



Tu dia aihhh DEMAM KUNING dah melanda semua rakyat Malaysia bukannya budak2 ja yg kena tapi dah berjangkita kepada yang tua-tua dah... Yang UMNO dok jaja kata DEMAM KUNING nie adalah golongan yg nak rampas kuasa mereka menang tapi yang puak kuning pulak dok kata depa tak ada hati pon nak rampas kuasa cuma depa nak mintak refree jadi BERSIH untuk mengadili perlawanan Pilihanraya antara BN & PR....

Bila refree dah adil dan waras depa tak kesah dah kalau menang kat sapa pon bila habis pilihanraya nanti..dan yg jelas depa bukan nak rampas secara kukubesi Putrajaya tersebut tetapi semuanya dengan pilihanraya...

Jadi kita tunggu apa depa nak lakukan pada 9hb nanti... Tungguuuuuuuuuuuuuu................

Sunday, June 19, 2011

Depa Kata Saff Pimpinan Kedah yang baru nie nampak kurennng laa..!!

http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2011/05/Pas1.jpg
Mesyuarat Khas Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah yang bermesyuarat pada hari telah meluluskan pelantikan baru bagi jawatan Timbalan Pesuruhjaya, Jawatakuasa Harian, Ahli Badan Perhubungan dan Pengerusi Lajnah - lajnah.

Jawatan

Pesuruhjaya                      - Dato'Seri. Us. Haji Azizan bin Abd Razak
Timbalan Pesuruhjaya (I)  - Dato'. Ir. Haji Phahrolrazi bin Zawawi
Timbalan Pesuruhjaya (II) - Dr. Ismail bin Salleh
Timbalan Pesuruhjaya (III) - Us. Md Isa bin Shafie ( Bekas Adun Belantik )

Bendahari                     - Dato'. Ir. Haji Amiruddin bin Haji Hamzah

Setiausaha                     - Us. Musoddak bin Haji Ahmad

Penolong Setiausaha (I)  - Us. Aizat bin Zakaria ( DPPNK )
Penolong Setiausaha (II) - Haji Ab Mutalib@Sobri bin Haji Awang
Penolong Setiasuah (III) - Kapten (B) Zamri bin Ibrahim

Pengarah Pilihanraya  -  Haji Muhamad Yusof bin Husin

Ketua Dewan Ulamak - Haji Sheikh Mohamad bin Abdullah

Ketua Dewan Pemuda - Us. Ahmad bin Yahya

Ketua Dewan Muslimat - Ustzh. Hajjah Siti Aishah binti Haji Ghazali

Ketua Penerangan - Haji Mohamad Sanusi bin Md Nor ( Setpol )

Tu dia depa punya senarai saff pimpinan PAS KEDAH untuk sessi baru nie...dalam banyak dilantik tu nampak macam ada tak kena la dengan PAS KEDAH nie... depa dok tanya pie mananya.. Mahfuz, Taib Azzamudin, Taulan dan Dr Hamdan... nak kata depa nie ada masalah kerja tak baguih tapi bila di lihatnya ada kerja buat depa tu baguih2 belaka seperti Mahfuz yang dulu timb pesuruhanjaya yg di ganti dgn dr.ismail...apa hebatnya dr.ismail nie di mata azizan pun tak tau laa..depa dok kata Mahfuz nie melawan orangnya jadi untuk cari yg yes man maka di penaikanlah Dr Ismail...begitu jugak bekas Adun Belantik tuuu... mungkin sebab tu laa Azizan angkat depa nie...

begitu jugak dengan jawatan Penerangan..awatlaaa pie bagi kat SANUSI the DRAGON tuuu....tak ada sifat menteri penerangan langsung....depa dok kata SANUSI nie pandai bodek AZIZAN jadi bila dah kelabu mata maka mamat tu lah yang di angkatnya....nak jadi KETUA PENERANGAN macamana nak update isu-isu semasa kat blog dan fb pon lembab... dulu masa AZIZAN kena smash dengan UMNO KEDAH berapa kali dia pertahankan orang tua..dok sembunyi balik dapoq saja dia tau laa..

Taktau depa kata laa jika macam nie punya saff pimpinan yg baru nampaknya setakat hebat di Mata Azizan je lah dapat jerekah orang tak ada yg nak melawan lepas tu hang syok sendiri la Azizan oi.....

Sunday, June 12, 2011

Betoi kaa UUM jadi tempat tayangan VIDEO SEX kat seluruh JKKKP & SU depa minggu lepas..????

oleh depakata.co.cc

http://www.rezzen.com.my/uum/images/uumLogo.jpghttp://www.malaysiandigest.com/images/kusha/videosx200.jpghttp://www.rezzen.com.my/uum/images/uumLogo.jpg

Depa dok hingaq dan riyouh kot kampung sejak dua menjak nie dimana selepas JKKKP dan S/U UMNO yg balik dari kursus kat UUM. nuuu... depa dok kata masa kursus kat sana ada ada satu sessi penayangan VIDEO SEX untuk tatapan tok ketua tok ketua ini... entah laa kami nak kata betoi atau tidak hangpa kena pie tanya JKKKP yg baru balik dari UUM minggu lepas laaa..betoi kaa tidak depa dok pakat2 tengok VIDEO SEX tuuu... kami sampaikan apa yg depa dok kata laa...cuba suruh JKKKP tu sumpah tengok depa ngaku dak tengok VIDEO SEX kat UUM tempohari...???

Senarai Gaji Perdana Menteri Malaysia & Gaji Menteri Malaysia serta MB dan exco

oleh depakata.co.cc

http://www.my-world-guide.com/upload/drapel/malaysia.gif

Patut laa depa pulon sungguh nak pertahankan kuasa yg telah depa dok pegang selama 50thn nie...

Apa punya kompony.. BOS gaji kecik KULI gaji besaq....

Ibarat kat sebuah negara.. RAKYAT merempat kais pagi makan pagi kais petang makan petang tapi PEMIMPIN duduk senang lenang makan gaji hasil duit rakyat
Senarai Gaji Perdana Menteri Malaysia & Gaji Menteri Malaysia :
  • Perdana Menteri – RM 22,826.65 sebulan
  • Timbalan Perdana Menteri – RM 18,168.15 sebulan
  • Menteri-Menteri Kabinet – RM 14,907.20 sebulan.
  • Timbalan Menteri-Menteri – RM 10,847.65 sebulan
  • Setiausaha Parlimen - RM 7,187.40 sebulan
  • Ahli Dewan Negara – RM 6,508.59
  • Ahli Dewan Rakyat – RM 4,112.79
  • Elaun-elaun Menteri? Elektrik, minyak, majlis-majlis keramaian, bil telefon, bil air, bil elektrik, bercuti, driver, kereta dan lain-lain lagi. Semuanya ditanggung

Formula untuk pengiraan elaun mantan Ahli Parlimen:

  • Pencen: 1/144 x tempoh perkhidmatan (bulan) x Gaji
    Minimum pencen dapat ialah separuh dari gaji MP. Bermakna kalau jadi MP satu penggal pun akan dapat pencen paling sikit pun RM 2,056.40. Lagi lama berkhidmat sebagai MP, lagi banyak pencen dia akan dapat.
  • Ini tidak termasuk elaun perjalanan, penginapan dan peribadi yang boleh dipinta sekiranya Ahli Parlimen menghadiri penggal sessi persidangan Dewan Rakyat atau Dewan Negara.
  • Gratuiti: 1/48 x Gaji x 12 x tempoh perkhidmatan (bulan)

Saya sambung pula gaji Menteri Besar, Exco di negeri-negeri lain. Jikalau gaji Perdana Menteri, Menteri Kabinet dan Ahli Parlimen adalah tertakluk di bawah peruntukan kerajaan persekutuan, tetapi untuk Menteri Besar, gaji Exco negeri-negeri adalah di bawah peruntukan kerajaan negeri.

Setiap negeri ada enakmen mereka dan gaji ni semua adalah di bawah Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Saraan). Di bawah ini adalah contoh gaji Menteri Besar dan exco di sebuah negeri.

  • Menteri Besar – RM14,175.15
  • Anggota Exco kerajaan negeri – RM6,109.29
  • ADUN (Ahli Dewan Undangan Negeri) – RM4,112.79

Thursday, June 9, 2011

Depa Kata UMNO Kedah jugak ada Mursyidul Am sekarang nie..!!


http://lh3.ggpht.com/_k6h1DIEhlt8/SnDnsPW-LlI/AAAAAAAAFU8/4uZit-dSQQY/image%5B12%5D.png
mursidul am
http://2.bp.blogspot.com/-K1zcNwfdW1g/TVsaZg_dOpI/AAAAAAAACKY/pi1lyuNd6JU/s1600/DatoBashah-DatoMukhriz.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_CSIKtSI84po/TGUJujHNgBI/AAAAAAAAA1k/7Kv9CLpdZPY/s320/n_23mahdzir.jpg


tu dia aihhh... depa dok hingaq lanie kata... UMNO dah ada mursyidul am jugak seperti PAS... sekarang nie dah dok sembang hangat yg mursidul am inilah bakal MB KEDAH jika UMNO berkuasa nanti.... yang depa dok kata la nie mursidul am UMNO nie dia kamcing dengan MB KEDAH la nie.. itu yang kalau pikiaq kot nie pikiaq kot nuu tak berapa nak kena tapi kita tunggu sikit hari lagi sebab ada orang SP dok kata depa nampak ramai pimpinan UMNO KEDAH dok pie masuk keluaq kat rumah dia di Jalan Pegawai Sg Petani sana....

nie semua depa dok kata semasa dok makan kenduri kendara lanie laa...adat laa kalau dah dok kumpoi ramai2 nie tentu ada cerita best punya.... jadi lanie kita tengoklah kesudahan opera yg sedang dilakunkan nie.... mursidul am nie rasanya kabel dia kemaih dan besaq jika tidak takan boleh naik laju camtu jaa..satu lagi dia punya aksi kira macam mata gaji jaa.... dia UMBOK Azizan lepas tu bagi untung kat UMNO KEDAH....

mai Azizan pulak dia dah jatuh hati dengan mursidul am nie sebab sebelum mamat nie dilantik jadi CEO dulu dia bukan main hebat jadi Ketua di satu kawasan yang mengimplementkan benda2 baik nie seperti Minggu Sembahyang.. Tutup Pasar Malam waktu Maghrib... kira nie semua nampak hebat laaa...

Tapi bila sejak dua menjak nie orang tengok saf-saf pimpinan UMNO Kedah rajin dok mai ngadap dia di rumah kira ada benda tak kena la gamaknya tak pun mai mintak nasihat..mursidul am lah katakan.... jadi kita tengok laa sampai kemana opera nie....jangan ingat orang tak tau kelaku hangpa...sebab semua depa dok kata...jadi takan depa nak kata saja-saja.....

http://depakata.co.cc
dekat rumah kawan di taman ria
berdekatan dengan gerai kena roboh..

Wednesday, June 8, 2011

Depa ingat rakyat MALAYSIA bodo untuk di banding dengan BALARUS tuu...

oleh DepaKata

Belarus naikkan harga minyak

MINSK 7 Jun - Belarus hari ini menaikkan harga minyak kira-kira 30 peratus, dalam siri terbaru campur tangan pihak berkuasa untuk mengekang krisis ekonomi negara itu dan mendapatkan bantuan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF).

Langkah Belarus menaikkan harga minyak itu menyusuli beberapa negara lain seperti China, Taiwan dan Filipina....utusan...

http://1.bp.blogspot.com/-zf4P2KEIT9Y/Te7YTQ2TXJI/AAAAAAAAFAw/HPN2Ym5vEIc/s1600/2011-06-08_100206.jpghttp://1.bp.blogspot.com/-SW-yyg40Yc8/Te7YSdwvRNI/AAAAAAAAFAg/HV4WSpOGihM/s1600/2011-06-08_100054.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-wCsP48I__zU/Te7YTCrnggI/AAAAAAAAFAo/HARIpMgcFOE/s1600/2011-06-08_100143.jpg

Tu dia aihhh pie ambik cerita Negara BELARUS nuu yang penaik harga minyak dia 30%.. awat hangpa ingat kami bodo kaa tak reti nak baca perbandingan dia... lanie klik aja depan mata dah keluaq cerita dia... cuba tengok betoi2 akan negara BELARUS tuu apa yg ada dalam negara depa dgn penduduk yg 9juta tu bersamaan KDNK dia sekadar 79billion... BELARUS bukan ada telaga minyak.. bukan ada KELAPA SAWIT, GETAH serta beberapa komoditi lain.....

Awat laa hangpa suka perbodoh orang sangat...pada2 laa nak buat cerita tuuu.... hangpa tengok dan bandingkan sendiri laa apa yg aku copy paste dari wikipedia nie...

Wednesday, June 1, 2011

Depa Kata Nak Kebal hangpa joint UMNO

oleh depakata



Tu dia aihhh depa kata memang kebailah manusia atas bumi Malaysia nie jika depa dok geng sebelah sana... buat laa apakejadahnya pon tentu selamat jeee... ingat dak lagi kes mamat nak bunuh TG Nik Aziz dahulu... senyap camtu jaaa... kini mai blogger Ugut nak Bunuh Blogger... senyap camtu jaaa... nie mai pulak isu baru....terlepas jugak....UMNO-UMNO hangpa ingat rakyat tak nampak kaa kelaku hangpa nie....
Kalau rasa nak buat salah tapi taknak kena tangkap masuk je UMNo...kebal daripada segala undang-undang. SELAMATKAN MALAYSIA DARIPADA BADUT-BADUT SARKIS INI.