Saturday, December 31, 2011

Madrasah Salihiah - depa kata projek cina laa pulak.. awat PKNK tuu cina kaa????

oleh depakata.co.cc

orangeman said...

1. Masa Bukhari buat projek tu dulu dia reban masjid tapi dia buat masjid yg 100 kali lebih besar dan indah. Lepas tu dia adakan kelas kelas ugama dan lain lain aktiviti yg menjurus pada kesejahteraan agama islam . Souq bukhari pulak membuka peluang untuk bumiputra pakat pakat tumpang berniaga.

Projek Aman central tu projek cina. Melayu takdak peluang.. kecuali exco-exco dan pegawai PAS yg terlibat dalam projek tu saja yang dapat habuan. Yang diperjuangkan oleh PAS berkaitan projek tu bukan sebab pembangunan untuk rakyat tapi bangunan untuk suku-suku hampa.

2. fasal keputusan meroboh tu pon hampa kona saja kata keputusan Majlis fatwa. Biasalah hampa nanti tunjai jari kat orang lain.. sebenarnya komplot dua tiga ekog yg ada hun.. lagi sekali..bukan untuk pembangunan pon dan bukan untuk rakyat pon.. ada udang sebalik mee.

Walau bagaimana pon saya tabik kat hampa orang PAS sebab kalau fasal pusing pulas kona muhong dan fitnah memang tuhan kurnia ilham kat hampa jauh lebih hebat dan bijak berbanding UMNO yg memang ngok kalau fasal fitnah pusing pulas ni..

Kedah La said...

Betoi dak Kedah La kata.. Jawapan depa untuk soalan satu dak boleh ramal. Cuma dia sebut beca shopping komplex..yg nu Melayu, yg ni Cina. Eh, Pasaraya Giant kat Souq Bukhary tu Ibrahim Ali punya ke? Semua barang2 dlm Giant tu keluaran Bumiputera ke?

Aman Central adalah usahasama PKNK dgn swasta. PKNK tu Cina ke? sapa kata Melayu takdak peluang meniaga.. pi laa beli semua lot kedai kat situ takdak sapa nak larang. Org Melayu bukan ke kaya2 belaka hasil perjuangan UMNO 60 tahun bela dan majukan org Melayu, so nak susah hati apa.. Tak dak kuota utk org Melayu beli semua lot niaga, yg tak boleh beli semua cuma Cina. Tunggu apa lagi..pi beli.. org Melayu tak mampu nak salah PAS jugak?

Pasai Majlis Fatwa Kedah tu lu fikirlah sendiri.. Mcm dok kata depa ok ak ok ak.. Lastly tuduh itu bukan keputusan Majlis Fatwa... Pulak dah. nanti lepas ni Kedah La akan siarkan surat Tok Mufti tu, tapi depa mesti kona.. Tu surat palsu. mampoih kalau nak layan puak2 ni..

Thursday, December 29, 2011

Ada MKK tak tau buat kerja..??

Assalamualaikum...

Apa habaq orang Kedah... hangpa tau kaa apa dia MKK... kalau hangpa tak tau memang punggah laaa....kalau kawasan di hangpa orang lagi kenai JKKKP dari kenai MKK memang haram bejadah laa MKK tu sebab tak reti nak promote buah tangan Kerajaan Negeri bagi rakyat tau.... kalau hangpa tak tau jugak MKK tu menatang apa mai kami nak habaq.. MKK tu stand for MAJLIS KOMUNITI KAMPUNG.. depa nie mcm JKKK dulu-dulu laaa tapi bila dah Kedah boleh kat PR... Azizan tak nak bagi depa celaru dengan Jin kacau kampung jadi Azizan buat komuniti baru iaitu MKK...

Nie dia list nama MKK kawasan hangpa yang kami ambik dari WARTA KEDAH - KLIK SINI dan untuk pengetahuan semua setiap MKK nie kerajaan negeri dah lantik seorang setiausaha untuk melancarkan kerja depa.... dan yang best lagi depa nie ada elaun setiap bulan bukan buat kerja free.... MKK dibayaq RM300 manakala setiausaha dia di bayaq RM200......

Kami bukan apa dok cerita semua nie..sebab ada depa dok kata...  depa tak kenai MKK kawasan depa.... sampai ada yg kata MKK nie menatang apa... jadi kalau dipikiaqnya masalah nie memang terok...sampai ketua satu kampung pun rakyat tak tau sapa.... jadi nampak sangat MKK dan s/u yang dilantik tak reti nak promote diri sendiri sambil membawa jenama Kerajaan Negeri Kedah....

MKK dan s/u nie kena ingat depa nie menjadi mata dan telinga kepada kerajaan negeri.... hangpa kena ada list nama rakyat kawasan hangpa... berapa jantan berapa betina... mana yang kaya mana yang miskin.... berapa ibu tunggal.. berapa bapak tunggal.... dan hangpa kena tau selok belok jalan kawasan hangpa.... ini semua memain peranan untuk melancarkan kerja buat hangpa..... kalau hangpa ada semua tuuu ianya akan memudahkan kerja buat hangpa.....

Contoh kata ada rakyat perlu bantuan jalan kampung... itu tugas hangpa laa buat surat permohonan mintak jalan tu kat pihak yang terlibat... MKK tak tau buat surat s/u dah ada suruh la dia buat surat...kalau tak reti buat apa jadi s/u... nak bagi makan elaun buta kaaa...... nanti bila siap surat tu pie bagi kat PUSAT KHIDMAT WAKIL RAKYAT atau PIHAK AHLI MAJLIS atau AHLI DUN anda...suruh depa follow up permohonan rakyat kawasan hangpa.... bab dapat tak dapat itu biaq depa sana uruskan...  kerja hangpa buat surat permohonan.... susah ka nak buat benda nie....

Contoh lagi jika ada rakyat rumah dia bocoq dan nak zink 2,3 keping.... jadi hangpa buat saja surat permohonan.. pie mintak kat pihak berkenaan... pihak2 berkenaan tu mcm tadi laaa...dan jugak boleh juga di pohon kepada JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT... PUSAT ZAKAT....dan sewaktu dengannya..... rakyat tak akan pertikai rasanya jika hangpa dah buat semua tuuu....

Contoh lagi sewaktu YB kita turun kawasan... kompom rakyat akan mengadu masalah punya.... dan kompom depa akan mintak serba sikit bantuan punya.... mintak cermin nako laa... mintak bola laa... mintak nak repair jamban laa... mintak ganti zink dapoq bocoq laa.... benda nie semua kompom YB tersebut akan kata... Insya'allah nanti kita tengok ada bantuan tak... tak pon nak nampak macho dan cover.. terus kata takpa esok kita mai ganti..... jadi sekarang satu pengharapan dah terletak kepada rakyat tersebut utk terima bantuan tuuu.... jadi skrg inilah tukas MKK tadi... buatkan surat permohonan apa yg depa mintak tuuu...lepas tu pia la rembas kat pejabat YB suruh depa pie mintak kat pihak berkenaan..... benda nie semua kecik ja kalau di tengoknya... tapi ayaq muka akan jatuh kalau nak perbai zink bocoq 2 keping kita semua tak dapat bantu....malu Kerajaan negeri nak habaq kat hangpa semua.....

masalah skrg depa kata MKK tak buat kerja..dok melangut saja...lalu JKKKP mai masuk mencelah....dan puak tu buat semua kerja nie... usung rakyat pie PEJABAT ZAKAT... JKM... tolong isi borang....dapat tak dapat depa peduli apa janji depa dah tolong sampai terra tuuu...nanti depa akan kata bukan salah UMNO dah tak bagi...PEJABAT ZAKAT yg tak bagi.... jika baginya depa dengan muka tebai mai pakat sua sumbangan tersebut.... hahhh sekarang sapa dapat nama...

Itu laa tadi kami kata....MKK nie peranan dia penting...ia sebagai mata & telinga kepada Kerajaan Negeri Kedah... kalau hangpa dok lengai dan tak buat kerja dan asyik dok makan elaun buta... baik hangpa semua pakat letak jawatan saja...buat perabih duit rakyat jaa bayaq elaun hangpa....

note - kamai katakan benda nie kepada MKK yang makan elaun buta.... tetapi kepada MKK yang komited dengan amanah yang diberikan teruskan kerja mulia anda....

Alhamdulillah...Depa jaga dah.....


alhamdulillah.... ini baru nama penerangan....tak kesah la sekali ketok sekali panggung.... hangpa jangan loi sangat... UMNO tiap2 hari dok pulon kekah hangpa jadi sesekali strategi kena pantas jugak jgn dok biaq depa pusing cerita....jika tidak baik bagi ja kuasa kat UMNO balik...ok lepas nie xtive sikit laa noo..jgn bagi depa kata lagi kat hangpa.... nuuuu pie gerak sama ketua penerangan PAS... lena dah kaaa...takan nak kena ketok sama....

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT: KEDAH LUPUS HUTANG PINJAMAN PELAJARAN


Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah (DPPNK) merakamkan setinggi-tinggi tahniah kepada Kerajaan Negeri Kedah pimpinan Dato' Seri Diraja Ustaz Azizan Abdul Razak atas keputusan melupuskan pinjaman pelajaran bagi kes-kes terpilih.

1. DPPNK merasakan keputusan ini sangat bijak dan tepat serta kena kepada sasaran. Ia adalah satu bentuk tawaran tulen kepada golongan yang tidak sepatutnya dibebankan dengan hutang tidak wajar. Kematian, penyakit kronik, gila dan tiada daya membayar adalah golongan-golongan yang ditimpa musibah. Mereka wajib dibantu.

2. DPPNK merasakan tindakan ini selaras dan merupakan bukti perlaksanaan Negara Berkebajikan yang ditawarkan oleh PAS serta komitmen penerusan agenda Buku Jingga oleh Pakatan Rakyat.

3. Tindakan ini merupakan satu lonjakan positif bersifat jangka panjang dalam menjaga kebajikan rakyat yang sudah sedia terhimpit dengan kos tinggi sara hidup. Ia bukanlah satu bentuk tindakan 'one off' yang bertujuan untuk menggula-gulakan rakyat.

4. DPPNK merasakan dengan keupayaan kewangan terbatas serta hutang tinggalan Barisan Nasional yang bertimbun, penghapusan hutang kepada golongan terpilih adalah wajar sebagai permulaan.

5. Tindakan kerajaan negeri merupakan satu cara perkongsian hasil negeri dengan rakyat yang wajar dijadikan contoh oleh pemimpin-pemimpin lain.

6. DPPNK yakin keputusan ini adalah berita baik kepada seluruh penjamin yang terbeban sejak sekian lama. Keputusan ini sudah pasti melegakan penjamin seterusnya mereka akan memaksimumkan sumbangan untuk pembangunan negeri dalam bentuk yang lebih sesuai.

7. DPPNK juga berpendapat, Kerajaan Pusat yang mengutip hasil yang lebih banyak sepatutnya melaksanakan program ini di peringkat nasional. Adalah memalukan dengan segala hasil mahsul yang dijana daripada rakyat dengan begitu banyak, Kerajaan Pusat tidak berani bertindak seperti dilakukan oleh sebuah Kerajaan Negeri.

DPPNK yakin dengan pengumuman serta tindakan Dato' Seri Diraja Menteri Besar dalam menyelesaikan masalah ini akan mendapat sokongan daripada rakyat. Ia adalah satu lagi pencapaian hebat Kerajaan Negeri Kedah. Tahniah!

"Kedah Sejahtera, Nikmat Untuk Semua."


Mohd Nasir Zakaria
Ketua Penerangan DPPNK


Wednesday, December 28, 2011

Depa kata Saf Pimpinan PAS kat Kedah masih lena...!!!

pimpinan parti kat kedah nie dah tak ada dah kaaa.... penerangan mana... ketua pemuda dia mana... ketua muslimat dia mana.... ketua kawasan dia mana.. sampai tak ada sapa pon buat statement puji kerajaan negeri sptmana dibuat oleh pimpinan pusat.... dok goyang biji kat wisma saja ka yg retinya...... hangpa tolong habaq sat kat depa nie..... tension aihh gua... jawatan nak tapi nak counter berita macam tak reti jaa....

Lupus hutang pinjaman: Tahniah kerajaan Kedah

KUALA LUMPUR, 28 Dis: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPP Malaysia) mengucapkan tahniah dan penghargaan kepada Kerajaan Negeri Kedah atas keputusan melupuskan hutang pinjaman pelajaran dalam kes-kes tertentu.

Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor berkata, inisatif kerajaan Pakatan Rakyat negeri Kedah itu membuktikan bahawa mereka amat prihatin dan menyelami denyut nadi rakyat di negeri itu. Kepemimpinan negeri itu membuktikan bahawa mereka memegang tampuk kuasa bukan untuk kepentingan diri mereka sendiri, tetapi untuk kepentingan rakyat jelata.

Katanya, Umum mengetahui bahawa pendidikan adalah keperluan hidup yang mesti ditunaikan oleh kerajaan terhadap rakyatnya. Dengan pelajaran akan terbela kehidupan rakyat dan seterusnya meningkatkan taraf hidup rakyat daripada belenggu kemiskinan.

Pelajaran melahirkan masyarakat yang bertamadun, berakhlak mulia, disamping membina masyarakat dan negara yang maju dan berdaya saing. Insentif pelajaran daripada kerajaan kepada rakyat merupakan suatu pelaburan jangka panjang yang menguntungkan rakyat dan negara.

"Kerajaan Kedah berjaya menempatkan diri antara negeri yang berjaya menunjukkan kesungguhan membantu rakyat. Dengan kedudukan ekonomi negeri yang stabil ditambah dengan perbelanjaan pentadbiran yang berhemah.

"Insentif-insentif khusus bagi membantu rakyat adalah tindakan yang tidak merugikan kerajaan tersebut, malah, pelbagai imbuhan dan insentif yang diberikan untuk rakyat mampu meningkatkan lagi hasil pendapatan negeri dengan keberkatan pentadbiran yang bersih, jujur dan telus," katanya.

Dengan inisatif tersebut tambahnya, ternyata aspek pelajaran diambil perhatian penting oleh kerajaan Kedah.

Ianya juga membuktikan bahawa kerajaan Kedah berusaha memastikan tiada rakyat yang keciciran pelajaran untuk jangka panjang.

"Meskipun pelupusan hutang pinjaman tidak dikuatkasakan kepada semua pihak, namun ia langkah yang amat baik sebagai permulaan," katanya lagi.

Dalam pada itu beliau turut mengesyorkan kepada kerajaan negeri-negeri lain agar mengambil kerajaan Kedah sebagai contoh yang baik dalam usaha membantu rakyat.

"Sebaiknya semua kerajaan negeri berlumba-lumba dalam memberikan perkhidmatan dan kebajikan yang terbaik kepada rakyatnya sebagai balasan sokongan rakyat terhadap pemerintahan mereka," katanya.

Sunday, October 30, 2011

malaysia..aman..!!!

depa dok kata Malaysia Aman.. tapi bila kawan dok baca UTUSAN tengok macam ngeri jaaaa..

SUNGAI PETANI 29 Okt. - Seorang kerani wanita sebuah syarikat di Sungai Lalang hilang sejak 17 hari lalu selepas ke sebuah bank untuk mengeluarkan wang atas arahan majikan, menyebabkan keluarganya kini dalam kebimbangan.

BALING 29 Okt. - Seorang pengusaha kantin bimbang dengan keselamatan anak angkat perempuannya berusia 21 tahun yang hilang sejak lima hari lalu.

JOHOR BAHRU 29 Okt. - Bekas imam sebuah masjid di Kulaijaya yang menyerah diri kepada polis semalam bagi membantu siasatan kes penipuan wang zakat fitrah, kini ditahan reman selama empat hari bermula hari ini.

RANTAU PANJANG 29 Okt. - Mangsa tembak kes tuntutan hutang, Mohd. Anuar Mohd. Noor, 31, menghembuskan nafas terakhir di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ) Kota Bharu, awal pagi ini selepas lebih dua minggu bertarung nyawa.

KUALA LUMPUR 29 Okt. - Dua peragut boleh diibarat menjerut leher sendiri apabila cuba mengeluarkan wang tunai menggunakan MyKad dan buku akaun mangsa yang diragutnya di sebuah bank di Kepong, iaitu tempat wanita itu bekerja semalam.

Thursday, October 13, 2011

MP Ponteng : BN 70 vs 28 Pakatan Rakyat

depa dok hingaq bab GAJI MP....jadi ini dia gaji yang seorang Ahli Parlimen dapat... belambak macam nie pon malas lagi nak masuk dewan cam celaka hangpa nie....gua kalau yang malas tu BN gua tak heran tapi jika malas tu puak PR itu yg gua tensionnya... rakyat bagi sokongan dan harapan menggunung untuk hangpa lawan BN last hangpa boleh ponteng....dah la kalah TKO..cuma 28 orang sahaja...sedangkan yg PR ada sampai 70 lebih..kalau kalah 10 undi ka tak tension la sangat dilihat sbb mungkin 10 lagi tu tokwan depa sakit nie tak yg ada cuma 28 orang lagi selebihnya mengulaq tangmananya....

Jadi mulai skrg MP Pakatan Rakyat nie kena beringat laaa noo jangan ingat nak pie dewan nak kutip elaun hangguk depan speaker sahaja... buat kerja elok2 dah tak jauh dah PRU13 nuuu..nanti orang tak pangkah kan naya hangpa.....

Elaun keraian
RM1,500.00  <-- Ini yang biasa kita panggil gaji Ahli Parlimen.

Elaun ini akan meningkat berdasarkan jawatan dalam parlimen. 

Seorang ahli parlimen yang berjawatan dalam kerajaan ;

Contoh ;

Bagi perdana menteri ; rm22,826.25 sebulan, 

Bagi menteri kabinet ; rm14, 907.00 sebulan

Berhak menerima elaun keraian, kemudahan2 ahli parlimen walaupun dia seorang perdana menteri, menteri besar, speaker dan sebagainya.

Seseorang yang menjadi ahli parlimen dan adun dalam masa yang sama berhak menerima dua elaun keraian dalam sebulan selama tempoh perkhidmatan.

Elaun khas

RM1,500 + rm750 sebulan.

Elaun tempat tinggal

Berbeza kadar mengikut jawatan. [Ahli parlimen biasa tanpa jawatan tiada kemudahan ini]

Elaun Mesyuarat

rm200 sehari jika menghadiri persidangan parlimen. 

rm150 sehari jika menghadiri seminar anjuran kementerian / agensi kerajaan yang berkaitan.


Elaun mesyuarat hanya boleh dituntut sekali sehari meskipun dia hadiri lain2 mesyuarat. 


[Nota : berbeza kadar mengikut jawatan ahli parlimen]

Elaun elektrik dan Air

Percuma. Sebagaimana yang diperuntukkan kepada ahli parlimen yang berjawatan. Ahli parlimen tanpa jawatan tiada peruntukan ini.

Elaun bekalan gas dan pembentungan

Percuma. Sebagaimana yang diperuntukkan kepada ahli parlimen yang berjawatan. Ahli parlimen tanpa jawatan tiada peruntukan ini.


Elaun telefon

Untuk rumah rasmi / kediaman peribadi ;

- Disediakan oleh kerajaan jika menggunakan rumah rasmi.


- Ditanggung oleh kerajaan jika menggunakan rumah peribadi.

- Line disediakan mengikut peruntukkan dan keperluan.


- Lain2 gajet dan elaun telefon disediakan mengikut peruntukan dan keperluan atas bidang elaun perdana menteri.

- Had penggunaan sebagai perdana menteri ialah tiada had atas tugas rasmi. 

Untuk ahli parlimen ; rm1,500 peruntukan pembelian telefon berserta resit dalam tempoh 3 tahun dan rm900.00 sebulan had penggunaan telefon bimbit. Untuk telefon talian tetap sewa ditanggung kerajaan sepenuhnya.

Elaun harian


Bagi ahli parlimen sahaja.

rm100.00 setiap 24jam atau kurang, ketika bertugas dalam negara. [luar kuala lumpur]

rm150.00 setiap 24jam atau kurang, ketika bertugas di luar negara

Elaun neh bertambah mengikut jawatan dalam kerajaan bagi perdana menteri dan timbalan perdana menteri, menteri besar, dan lain2 menteri termasuk setiausaha. 

Elaun makan

Boleh dituntut berdasarkan pekeliling yang dikeluarkan kerajaan.

Elaun sewa hotel 
Dalam negara : rm350.00 [paling had] semalam.


Luar negara : boleh dituntut berpandukan sistem saraan malaysia.

Elaun perbelanjaan pelbagai
a) tambang pengangkutan awam jika tidak menggunakan kereta sendiri; 

b) bayaran talipon dan taligram atas urusan rasmi; 

c) belanja dobi yang disokong dengan resit semasa 
menginap di hotel; 

d) bayaran cukai lapanganterbang yang disokong dengan resit; 

e) bayaran "excess baggage" untuk barang-barang rasmi 
yang disokong dengan resit. 

f) bayaran tempat letak kereta dan bayaran "toll" yang 
disokong dengan resit; 

g) 25% dari Elaun Makan bagi maksud bayaran "Tips" "gratuities" dan 
"porterage" semasa bertugas rasmi di luar Malaysia. 

h) 3% daripada jumiah tuntutan perjalanan di luar Malaysia sebagai 
gantirugi berkaitan penukaran matawang asing.



Elaun perjalanan

Bagi ahli parlimen 

- Kelas bisnes bagi perjalanan rasmi.


- kereta api percuma kelas satu. Keutamaan diberi andai menggunakan feri.


Keistimewaan di atas bertambah jika memegang jawatan PM, TPM, MB dan lain2 menteri.
[Nota : mereka tidak perlu membayar tambang]

Elaun kereta rasmi

Kemudahan petrol di tanggung/dibekal oleh kerajaan sepenuhnya untuk urusan rasmi. 

[Nota : Ahli parlimen berjawatan sahaja ada kenderaan rasmi]

Elaun kereta peribadi

Kemudahan petrol, bayaran sewa dan tambang [andai menyewa] di tanggung/dibekal oleh kerajaan sepenuhnya untuk urusan rasmi dengan syarat didaftarkan sebagai kereta milik peribadi di bawah parlimen. Perlukan resit sebagai sandaran.

[Nota : Semua ahli parlimen]

Elaun pemandu kereta

Ahli parlimen

rm1,200 tanpa perlu mengemukakan resit.

Ahli parlimen berjawatan kerajaan. [BN DAN PR]

Gaji, elaun hotel, bonus semua ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan berdasarkan kepada gaji yang ditetapkan ke atas mereka. Mengikut kegunaan rasmi.

Elaun pakaian panas

Tidak ditetapkan. Mereka berhak pohon tanpa ada had tempoh / nilai berdasarkan surat pekililing yang dikeluarkan sebelum neh. 

Elaun pakaian rasmi

rm1,000.

Elaun meraikan pelawat

Mengikut cadangan majlis. [Hanya untuk ahli parlimen yang memegang jawatan rasmi dalam kerajaan negeri dan pusat, Yang dipertua dewan negara, Yang dipertua negeri, setiausaha]
Elaun surat menyurat

Percuma.

Elaun kesihatan

Percuma jika dirawat oleh hospital / klinik kerajaan 

Di tanggung oleh kerajaan jika di rawat oleh hospital swasta [dalam dan luar negara].

Kemudahan ini turut dirasai oleh ahli keluarga. Semua ini percuma kecuali rawatan pergigian.

Selain dari ini, setiap ahli parlimen berhak mendapat lesen senjata api percuma, lesen motor kereta percuma, cuti rehat sebanyak 30 hari setahun, pinjaman pembelian komputer, pinjaman yang senang untuk pembelian kereta [rm100,000 paling had] dan rumah [rm360,000 paling had], Pencen 1/4 dari gaji yang diperolehi, perbelanjaan pelepasan jawatan dan lain2 perkara yang dirasakan bersesuaian dengan keadaan ahli parlimen ketika itu. Mereka juga dibekalkan dengan komputer peribadi percuma yang bernilai rm6,000 [paling tinggi] bagi sepenggal parlimen. Lepas dilantik lagi, boleh tukar lagi. Hehehehe. 

Ingat ;

1. Gaji ahli parlimen bukan bermaksud gaji perdana menteri. Gaji ahli parlimen ialah gaji ahli parlimen. Gaji perdana menteri ialah gaji perdana menteri. Jika dia ialah ahli parlimen + perdana menteri maka kiraan gaji dia berbeza sebab memegang dua jawatan. Dan begitu lah juga jika dia ialah menteri kewangan dan sebagainya. Kalau ada 5 jawatan, maka gaji untuk kelima2 jawatan ada berbeza2. Harap maklum.

2. Bukan semua ahli parlimen pakatan rakyat mendapat kemudahan elaun yang diperuntukkan di atas neh. Arwah DR. LOLO berkali2 memberitahu bahawa dia tidak mendapat peruntukan yang telah termaktub dalam perlembagaan. Dia telah meninggal, dan mereka yang menganiaya kawasan yang dia jaga.. kena jawab depan Allah swt. Padan muka. Sapa suruh umno tindas orang islam.

3. Telefon bimbit, komputer, dan apa2 barangan yang MP pakai.. seme guna duit kita beb. Kalau MP tak bagi no hp dia kat kita, dia bersalah sebab no dia tue pun kita yang bayar tiap2 bulan.

4. Najib dan MP pergi mana2 pun di bayar. Keluar dari kl, dibayar rm100 [ahli parlimen biasa] sehari, ke luar negara, rm150 [ahli parlimen biasa] sehari.. itu tak masuk tipsi lagi.

5. Rawatan lutut najib di australia tue pun kita bayar.

6. Najib pergi kazaksthan pun kita bayar dia lagi.. disamping dia bayar kepada orang lain itupun guna wang kita.

So.. boleh faham tak betapa bagusnya jadi Ahli Parlimen? Aku pun nak jadi macam neh. Hanya perlu pandai tidur, bodek, beli degree, dan berlakon depan rakyat. Aku yakin aku mampu jayakan watak neh. Hehehe.

Hidup mesti mao jadi ahli parlimen. Undilah amenoworld untuk kesejahteraan rakyat malaysia. Yeah!!!

Updated ;

Satu persoalan yang wajar difikirkan ;

adakah ahli parlimen bayar cukai?


Untuk rekod keseluruhan elaun ahli parlimen ialah rm5,900 + rm1,500 + 300 = rm7,700 sebulan. Ini ialah elaun sebagai seorang ahli parlimen yang biasa. Elaun bulanan berbeza dengan elaun kawasan. Elaun kawasan ialah peruntukkan yang lain. Elaun kawasan neh larh yang depa selalu hulur2 wang kat rakyat. Bukan hulur guna gaji depa.

Kalau elaun ahli parlimen berjawatan menteri lagi banyak. Kalau ahli parlimen yang ada jawatan adun pun banyak. Pendek kata paling2 busuk boleh dapat rm7k sebulan, takan tak reti bersyukur bhai?

Lagi mao naik kah? Lue fikirlah sendiri!

Nota : Untuk rekod, ahli parlimen juga ada pencen. 

Sunday, October 9, 2011

tu dia aihhh depa kata wanita UMNO gatal......punggah....!!!

tu dia aihhh depa kata wanita UMNO gatal......punggah....!!!

Wanita UMNO dah mula mengatal

Shahrizat Jalil di dalam mesyuarat exco wanita pada 4/10/2011 mendesak agar Presiden UMNO memperuntukan 30% kuota calun PRU13 yang akan datang kepada calun-calun wanita.

Katanya Pergerakan Wanita akan menawarkan calun-calun yang 'winnable' sehinggakan Presiden UMNO DS Najib sendiri akan sukar untuk menolaknya kelak.

MR hanya faham wanita yang dimaksudkan Shahrizat itu pasti ada ummmph, bergetah, teliur dan menawan sehinggakan tidak dapat tidak DS Najib pasti akan berkenan.

Shahrizat agak terlalu awal untuk 'demand' kuota kepada wanita kerana kelak ia akan meletakkan harapan yang tinggi kepada ketua-ketua wanita bahagian. Dan jika tidak terpilih mereka akan merajuk satu kampong.

Kegatalan wanita untuk menjadi wakil rakyat membuatkan DS Najib sukar membuat pilihan kerana mereka telah dijanji oleh Shahrizat.

Di dalam situasi dalaman UMNO yang kucar-kacir ini Shahrizat tidak sepatutnya memberi tekanan kepada Presiden UMNO mereka seharusnya menumpukan kerja-kerja gerak tumpu di akar umbi.

Inilah yang dikatakan gatal terlalu awal.

Wednesday, October 5, 2011

Kalau dah EXCO pon jawab dok teruskan cara lalu..baik bagi saja BN perintah semula Kedah nie...

http://www.utaraonline.net/v4/images/uploaded/phahrolrazi_kedah.jpg
Depa dok sembang lanie..Pagi tadi Radio Kedah melaporkan yang kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kedah selewengkan wang peruntukan Kerajaan Pusat . Aku harap dato' Phahrulrazi aka Pengkalan Kundur jawab sekarang , tak payah tunggu sidang dun...nanti letih nak menjawab ISU yg di SPIN kan tuuu....

lepas tu kalau jawab dok teruskan cara pemerintahan yg lalu baik bagi kerajaan yg lalu sahaja perintah..senang cerita...

Jawab biaq la nampak kemaih sikit.....

Sunday, October 2, 2011

Profesor K buat fatwa kenapa wajib sokong UMNO..!!

pada minggu lepas ada sahabat bagitahu yang depa berkesempatan mendengat ceramah Prof K bernama Prof Dr. Sidek Baba, antara yang dinyatakan kita perlu sokong UMNO kerana sekarang :

a. Kedudukan melayu makin terancam
b. Bahasa Melayu semakin terpinggir 
c. Syarikat GLC seperti Mas akan diambil alih oleh syarikat bukan melayu

Saya panggil dia Prof K, sebab apa

1. Apa yang dibuat semasa mahadir laksana PPSMI semua Prof KKK sokong dan sekarang baru sedar

2. Siapa yang memerintah Malaysia selama 54 Tahun yang menyebabkan perkara tersebut terjadi

Mukin sekarang dah hampir PRU ke 13 maka isi-isu dimain, apabila BN menang besar harta kerjaan akan difaraid sama dia jeee

3. Buat peyokong UMCO tayahlah nak cerita hal Hudud kerana sebagai orang yang megaku islam ia wajib memberi sumbangan untuk terlaksanakan hukum persebut

Wednesday, September 21, 2011

Sapa kenai Cikgu Kamal Saidin..???

http://static.wix.com/media/51d6beeb70844bed1c02fa17f6d55a05.wix_mp
Aduhai kawan dok mencari laa jugak sapa dia manusia yang di gelar cikgu kamal nie..almaklumlah beliaulah antara manusia yg rajin berceramah di Kedah sekarang ini dari apa yang dapat di selidiki depa kata dulu Cikgu Swasta Kamal, kami kenai dia ni, dok Senara, buka sekolah swasta di Kilang padi seberang Pendang, tipu kawan , sekolah kantoi, tanya kawan yg jadi cikgu dgn dia, lepas tu buka kedai emas di Kubur Panjang, kata kena rompak, polis siasat rupanya tak, lepas tu tup tup jadi penasihat agama MB Trengganu, adoi sesat barat habis la MB dapat penasihat jahil macam ni. Di Trg ada poster kata pula Cikgu Kamal Saidin Al Hafiz, ( cis ) suruh baca surah sajdah tengok, memang nak jahanam dah hampa nih Insyaallah .

Tuesday, September 20, 2011

Depa dok sembang bab Ketua Bahagian UMNO KEDAH yang haprak pulak..!!

http://1.bp.blogspot.com/_X7ptx_50m2w/TGziGmaguiI/AAAAAAAAA4o/tRUANNpq42w/s1600/umno+kantoi.jpg

Kerja lapuran pembohong ni dah lama berlaku, lapuran bahagian juga pembohong, laporan jasa juga pembohong, laporan kemas lagi pembohong, lapuran SB? laporan intellegent? depa ni tak taulah pembohong juga kah atau sebaliknya, kadang2 ada pegawai2 yg buat laporan juga boleh dibeli org2 tertentu,

MAKA laporan yg sampai pada Presiden & Timbalan Presiden adalah laporan HAPRAK untuk golongan pembodek ketua bahagian saja, alamatnya di kedah saja tiada langsung pemimpin umno yang boleh disegani jika kita bandingkan suatu masa dahulu dgn adanya sanusi junid, hamid othman, raja ariffin, osman abdul,kadir sheikh fadzir,tun daim, tun mahathir,afiffudin omar,proffesor mahathir khir,

sekarang ni HAPRAK punya pemimpin dikedah pilihan detkalid....

Thursday, September 15, 2011

Wirid UMNO KEDAH sehari dua nie...

depa dok sembang lepas raya nie kata UMNO dah tak leh pakai..dapat duit sumbat masuk tembolok masing2 last turun mai kat bawah ciput jaaaa.. patut la semalam muka monyok jaaaa si KETUA UMNO tuuuu sampai keluaq ayat KUBOQ lagik..kesian kawan tengoknya....


dari KedahLanie.info

Lantak hangpa laa UMNO oii...yg kawan tahu wirid depa sekarang nie inilah.....

------------------------------------------------

Yang PM umum baru setiap bahagian RM500000 depa buat apa.....

peruntukan dari ICU /SDO apa kemana.
peruntukan KEDA pula depa bawa kemana.

Pengerusi JKKKKP buat apa.ataupun dok kira elaun bulanan sahaja ke.
pimpinan UMNO disitu buat apa
pemuda UMNO buat apa..
wanita UMNO buat apa
puteri UMNO buat apa.

timbalan menteri buat apa.
ketua bahagian sebok luar negera.
mana pergi juara rakyat.
ciput punya bantuan pun hangpa tak boleh selesai.

jangan tunggu PAS sosialis bantu bantu nak selesai.Nanti UMNO malu.
Cogan kata mantap Rakyat Didahulukan.
BN Menang KEDAH Senang
Senang Tengkorak Cheeee Hangpa.....

Tuesday, August 16, 2011

Najib Fahmi Vs Azizan

http://3.bp.blogspot.com/_PQZM2qdhHmM/TLGoewu4blI/AAAAAAAAAA4/P5NU58Kn5tQ/s1600/Memorandum_isu_kenaikan_harga_air.JPG

iNi cerita pasai mantan Ketua pemuda PAS Kedah.... cerita dia depa dok kata riuh jugak laa kot Sg Dedap Yan sana nuuu.... dia nie ada masalah sikit dgn Azizan tapi yg jadi masalah besaqnya dia marah Azizan tapi PAS yg dia nak jatuhkan sebab dok jadi duri dalam daging kot kawasan dia nuu... nie ada sikit komen dari sahabat kat blog depakata jadi hgpa pakat2 pikiaq la nooo....

Najib Fahmi...kahkah..Dah lama dah gertak nak masuk UMNO,jadi ke tak,tak tau kali ni..dulu mintak nak bertanding kawasan Guag tak dapat..gertak!patut la, kenduri kawin, 3 bulan lepas Jamil Khir dtg rumah baru dia..rumah banglo 3 tingkat...kalau lalu jalan Yan,boleh la tengok rumah super besar dia.. rumah bumbung hijau,bertentang dengan Caltex,Caltex berhampiran Sek. Keb. Sg. Dedap..

Tujuan Najib Fahmi nak masuk UMNO bukan sebab Pas,tapi sebab dia ada masalah peribadi dengan Us.Azizan. Ingat!!!masalah peribadi!! So,nak dipendekan cerita..dia kena cari jalan utk meneruskan karier politik dia,dia tau selagi ada Us. Azizan selagi tu dia tak boleh pi jauh. Maka,dia belagaklah hero, mencari kesalahan Azizan..

Menabur fitnah kononnya Azizan tak membantu sekolah agama rakyat..ataupon dengan makna tersirat tak membantu sekolah pondok dia i.e Pondok Pakya..Nak bantu cammana lagi Aji oi.. Yang kerajaan negeri bayaq gaji 12 org cikgu pondok hg tu natang apa..gaji RM1800-RM2400 per month natang apa..setaun dah jadi banyak mana.. Jangan dok jeles takat RM15 ribu hingga RM46 ribu setahun yang disumbangkan kepada 21 buah SAR yg lain..gaji cikgu sekolah depa kerajaan Kedah tak bayaq..

Masuk UMNO la senang Najib oi,nu budak ALUMNI sekolah hang pon ada, anak pak long Baharom..Nak hukum,hukum dengan adil la Aji oi..nu orang Kampung Sg. Dedap dok nak pulau hang,hang tak sedaq g ka..pi masuk Umno cepat sikit..

DEPA KATA SENARIO POLITIK KEDAH

http://1.bp.blogspot.com/_2F9nTcAJr7c/Sm_wQTsmOdI/AAAAAAAAHwI/t17sjD5Dmxw/s1600/kedah+umno+pas.gif
SENARIO POLITIK KEDAH.
ORANG RAMAI TAK BERAPA YAKIN DENGAN DATOK BASHAH
FEDERAL UNDI BN KERANA DATO NAJIB.
STATE MASIH BELAH BAGI.DENGAN BANYAK AKAN PANGKAH PAS
DATOK BASHAH DILIHAT TAK BERMAYA
SEBAGAI TOKOH POLITIK UMNO KEDAH

DEPA LA KATA..
KAWE HABAQ JAA...!!

Tuesday, August 2, 2011

Betulkah UMNO Pejuang Melayu..Kerusi Menteri Bukan Melayu makin bertambah tapi yang Melayu dok statik jee...adil kee mcm nie..??

copy paste depa kata dari satu blog sahabat...

" Kerusi menteri bukan Melayu dalam kabinet semakin bertambah. Manakala kerusi orang Melayu atau Islam terus statik dan tidak mustahil semakin berkurang "

Tak apa. Bagi jangan tak bagi. Orang melayu tak perlukan kerusi. Orang melayu sembahyang sambil duduk, makan juga sambil duduk bersila .. so apa perlu itu kursi.

Lu orang tengok berapa baik hati orang melayu melalui Umno.

MIC Annual Convention .. Umno kasi 1 jawatan menteri penuh.

MCA bila pulak mahu buat Annual Convention ? Berapa jawatan menteri
penuh mahu minta ?

Gerakan punya Annual Convention bila ? Tak mahu minta jawatan menteri penuh ker ?

Lu orang fikir baik2 no. Parti lu orang kalah teruk dalam PRU 12, yang satu kerusi tak menang pun ada, tapi masih boleh jadi menteri.

Itu semua berlaku kerana Umno yang jadi ketua dalam BN. Kalau dalam PR lu orang tak rasa lah .. kalah pilihanraya .. nak jadi tukang sapu di pejabat PR pun mereka tak terima.

Tapi bila duduk dalam BN .. kalah pun lu orang masih boleh jadi menteri .. so apa nak takut .. bertanding saja lah .. jangan fikir kalah atau menang lah.

Kita minta jangan terlalu ultra kiasu sangat lah. Ingat lah melayu sudah banyak berkorban untuk lu orang :

1. lu orang sure ada peluang menang jika bertanding dalam kawasan majoriti melayu, kerana orang melayu (ahli Umno) 100% sure undi punya apa.

Tapi kalau Umno bertanding dalam kawasan bandar yang bukan melayu majoriti, lu orang agak boleh menang ker ? Kenapa tidak kita cuba pada PRU 13 nanti. Cakap setia kawan saja tak cukup, kita mahu tengok bukti.

Umno saja yang banyak membuktikan semangat setia kawan. Tapi lu orang tak ada apa bukti yang kita boleh percaya. Lu orang bila2 saja boleh buat U Turn.

Bukti U Turn, PRU 12 kerana lu orang U Turn .. BN hampir2 mati lemas lor.

Thursday, July 21, 2011

DepaKata Mantan Pemuda PAS Kedah akan Joint UMNO..!!

Panas-panas depakata dapat satu email dari sahabat 'kakiombak' kasi tau berita panas... panas tak panas kena tunggu 28hb.....

email tersebut :

http://2.bp.blogspot.com/-JIddzOzhGok/Ta_7yYanM0I/AAAAAAAAA1g/fOHuFxVQirU/s1600/pemandangan-pantai1%255B1%255D.jpg

Gempar.. Angin bertiup kencang di laut Pantai Murni dimana akan ada seorang Mantan Ketua Pemuda PAS Kedah akan membuat satu pengumuman untuk menyertai UMNO dengan menyerahkan BORANG pada waktu PERDANA MENTERI NAJIB datang ke YAN pada 28hb nanti.

Beliau sekarang sedang rancak mengumpul ahli-ahli PAS yang keciwa dengan pemerintahan AZIZAN dimana dianggarkan lebih kurang 200orang akan membuat penyerahan BORANG bersama beliau kepada PM nanti... segala perancangan ini sedang diatur bersama ANAK PAKNGAH BAHAROM dimana beliau juga dijanjikan sebagai CALON UMNO untuk menentang AZIZAN di Sg Limau nanti.

Apa-apa pun kita nantikanlah 28hb nanti kesudahan angin yang bertiup kencang ini..adakah ianya akan menjadi puting belioung atau sekadar angin bayu berlalu pergi.... TUNGGU..............

Tuesday, July 19, 2011

AKU siasat AKU..!!!

Depa kata BOS siasat BOS... PENCURI siasat PENCURI... PEROMPAK siasat PEROMPAK... BAPAK siasat ANAK...

Himpunan 9 Julai: Enam jawatankuasa ditubuh siasat kezaliman polis

July 18, 2011

KUALA LUMPUR, 18 Julai — Polis menubuhkan enam jawatankuasa yang diketuai seorang pegawai kanan bagi menyiasat enam dakwaan kezaliman pihak berkuasa itu ketika bertugas menangani perhimpunan 9 Julai lalu.

Perkara itu diumumkan oleh Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar di Genting Highlands hari ini.

Sabtu lalu, Polis Kuala Lumpur berkata pihaknya mengadakan pasukan khas siasatan berhubung insiden Hospital Tung Shin dan kematian Baharuddin Ahmad.

Dipetik Bernama Online, kata Khalid, pihaknya juga mahu orang ramai menyerahkan mereka rakaman video berkaitan perhimpunan 9 Julai lalu untuk dijadikan bukti sama ada terdapat dakwaan polis bertindak ganas semasa menyuraikan kempen anjuran Bersih 2.0 itu.

Khalid berkata, kerjasama itu perlu bagi membolehkan polis mendapat gambaran sebenar kejadian yang berlaku setelah banyak pihak mendakwa kekasaran polis semasa menangani perhimpunan itu.

"Kita akan siasat secara telus, terperinci dan polis tidak akan sembunyikan apa-apa fakta yang benar," kata beliau.

Pentadbiran Najib sebelum ini mempertahankan tindakan polis menangani perhimpunan 9 Julai lalu, yang menurut penganjur Bersih 2.0 dihadiri oleh 50,000 orang.

Bagaimanapun menurut polis ia hanya dihadiri oleh 6,000 orang.

Monday, July 11, 2011

DEPA KATA NAJIB KENA BODO DENGAN ORG BAWAH DIA


TAHNIAH RAKYAT MALAYSIA
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269592_2104829414142_1047691966_2468854_592638_n.jpg

DEPA KATA BERSIH PUNYA PASAI KAWAN KITA TAK TIDOQ LENA
SEHARI DUA NIE...YG DOK SEMBANG DERAS SELEPAS BERSIH
TU SEMUANYA NAK BAGI SEDAP HATI JAA.. TAK CAYA PADA HARI
BERSIH TU HIDUP TAK KEHARUAN DAH DUA ORANG TUUU...

TU LAAA CUBA BAGI DEPA MELALAK DALAM STADIUM TEMPOHARI
KOMPOM TAK JADI MACAM NIE..DAH TAU DAH PUAK2 SANA NAK AMBIK
KESEMPATAN HANG DOK GATAI JUGAK LANGGAQ HANG PUNYA
STATEMENT NAK BAGI STADIUM.. LANIE CUBA TENGOK
DEPA DOK JAJA RATA CERITA VERSI BERSIH
MAMPOIH LAA NAK COVER..PUAK2 ATAS PAGAS
MAMPOS DAH NAK PERCAYA CAKAP LIDAH BERCABANG
HANGPA TUUU...TANGGUNG SENDIRI LAA BEB..

SYOK LA HANG CERITA NIE...
DAH HANGPA SEKAT SANA SEKAT SINI
HANTAQ PIE SUMBAT PULAPOL
LAST JAJA CERITA SYOK SENDIRI NIE...
SERONOK LA KOO DENGAN CERITA NIE...

Monday, June 27, 2011

Depa semua dah kena DEMAM KUNING dah...



Tu dia aihhh DEMAM KUNING dah melanda semua rakyat Malaysia bukannya budak2 ja yg kena tapi dah berjangkita kepada yang tua-tua dah... Yang UMNO dok jaja kata DEMAM KUNING nie adalah golongan yg nak rampas kuasa mereka menang tapi yang puak kuning pulak dok kata depa tak ada hati pon nak rampas kuasa cuma depa nak mintak refree jadi BERSIH untuk mengadili perlawanan Pilihanraya antara BN & PR....

Bila refree dah adil dan waras depa tak kesah dah kalau menang kat sapa pon bila habis pilihanraya nanti..dan yg jelas depa bukan nak rampas secara kukubesi Putrajaya tersebut tetapi semuanya dengan pilihanraya...

Jadi kita tunggu apa depa nak lakukan pada 9hb nanti... Tungguuuuuuuuuuuuuu................

Sunday, June 19, 2011

Depa Kata Saff Pimpinan Kedah yang baru nie nampak kurennng laa..!!

http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2011/05/Pas1.jpg
Mesyuarat Khas Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah yang bermesyuarat pada hari telah meluluskan pelantikan baru bagi jawatan Timbalan Pesuruhjaya, Jawatakuasa Harian, Ahli Badan Perhubungan dan Pengerusi Lajnah - lajnah.

Jawatan

Pesuruhjaya                      - Dato'Seri. Us. Haji Azizan bin Abd Razak
Timbalan Pesuruhjaya (I)  - Dato'. Ir. Haji Phahrolrazi bin Zawawi
Timbalan Pesuruhjaya (II) - Dr. Ismail bin Salleh
Timbalan Pesuruhjaya (III) - Us. Md Isa bin Shafie ( Bekas Adun Belantik )

Bendahari                     - Dato'. Ir. Haji Amiruddin bin Haji Hamzah

Setiausaha                     - Us. Musoddak bin Haji Ahmad

Penolong Setiausaha (I)  - Us. Aizat bin Zakaria ( DPPNK )
Penolong Setiausaha (II) - Haji Ab Mutalib@Sobri bin Haji Awang
Penolong Setiasuah (III) - Kapten (B) Zamri bin Ibrahim

Pengarah Pilihanraya  -  Haji Muhamad Yusof bin Husin

Ketua Dewan Ulamak - Haji Sheikh Mohamad bin Abdullah

Ketua Dewan Pemuda - Us. Ahmad bin Yahya

Ketua Dewan Muslimat - Ustzh. Hajjah Siti Aishah binti Haji Ghazali

Ketua Penerangan - Haji Mohamad Sanusi bin Md Nor ( Setpol )

Tu dia depa punya senarai saff pimpinan PAS KEDAH untuk sessi baru nie...dalam banyak dilantik tu nampak macam ada tak kena la dengan PAS KEDAH nie... depa dok tanya pie mananya.. Mahfuz, Taib Azzamudin, Taulan dan Dr Hamdan... nak kata depa nie ada masalah kerja tak baguih tapi bila di lihatnya ada kerja buat depa tu baguih2 belaka seperti Mahfuz yang dulu timb pesuruhanjaya yg di ganti dgn dr.ismail...apa hebatnya dr.ismail nie di mata azizan pun tak tau laa..depa dok kata Mahfuz nie melawan orangnya jadi untuk cari yg yes man maka di penaikanlah Dr Ismail...begitu jugak bekas Adun Belantik tuuu... mungkin sebab tu laa Azizan angkat depa nie...

begitu jugak dengan jawatan Penerangan..awatlaaa pie bagi kat SANUSI the DRAGON tuuu....tak ada sifat menteri penerangan langsung....depa dok kata SANUSI nie pandai bodek AZIZAN jadi bila dah kelabu mata maka mamat tu lah yang di angkatnya....nak jadi KETUA PENERANGAN macamana nak update isu-isu semasa kat blog dan fb pon lembab... dulu masa AZIZAN kena smash dengan UMNO KEDAH berapa kali dia pertahankan orang tua..dok sembunyi balik dapoq saja dia tau laa..

Taktau depa kata laa jika macam nie punya saff pimpinan yg baru nampaknya setakat hebat di Mata Azizan je lah dapat jerekah orang tak ada yg nak melawan lepas tu hang syok sendiri la Azizan oi.....

Sunday, June 12, 2011

Betoi kaa UUM jadi tempat tayangan VIDEO SEX kat seluruh JKKKP & SU depa minggu lepas..????

oleh depakata.co.cc

http://www.rezzen.com.my/uum/images/uumLogo.jpghttp://www.malaysiandigest.com/images/kusha/videosx200.jpghttp://www.rezzen.com.my/uum/images/uumLogo.jpg

Depa dok hingaq dan riyouh kot kampung sejak dua menjak nie dimana selepas JKKKP dan S/U UMNO yg balik dari kursus kat UUM. nuuu... depa dok kata masa kursus kat sana ada ada satu sessi penayangan VIDEO SEX untuk tatapan tok ketua tok ketua ini... entah laa kami nak kata betoi atau tidak hangpa kena pie tanya JKKKP yg baru balik dari UUM minggu lepas laaa..betoi kaa tidak depa dok pakat2 tengok VIDEO SEX tuuu... kami sampaikan apa yg depa dok kata laa...cuba suruh JKKKP tu sumpah tengok depa ngaku dak tengok VIDEO SEX kat UUM tempohari...???

Senarai Gaji Perdana Menteri Malaysia & Gaji Menteri Malaysia serta MB dan exco

oleh depakata.co.cc

http://www.my-world-guide.com/upload/drapel/malaysia.gif

Patut laa depa pulon sungguh nak pertahankan kuasa yg telah depa dok pegang selama 50thn nie...

Apa punya kompony.. BOS gaji kecik KULI gaji besaq....

Ibarat kat sebuah negara.. RAKYAT merempat kais pagi makan pagi kais petang makan petang tapi PEMIMPIN duduk senang lenang makan gaji hasil duit rakyat
Senarai Gaji Perdana Menteri Malaysia & Gaji Menteri Malaysia :
  • Perdana Menteri – RM 22,826.65 sebulan
  • Timbalan Perdana Menteri – RM 18,168.15 sebulan
  • Menteri-Menteri Kabinet – RM 14,907.20 sebulan.
  • Timbalan Menteri-Menteri – RM 10,847.65 sebulan
  • Setiausaha Parlimen - RM 7,187.40 sebulan
  • Ahli Dewan Negara – RM 6,508.59
  • Ahli Dewan Rakyat – RM 4,112.79
  • Elaun-elaun Menteri? Elektrik, minyak, majlis-majlis keramaian, bil telefon, bil air, bil elektrik, bercuti, driver, kereta dan lain-lain lagi. Semuanya ditanggung

Formula untuk pengiraan elaun mantan Ahli Parlimen:

  • Pencen: 1/144 x tempoh perkhidmatan (bulan) x Gaji
    Minimum pencen dapat ialah separuh dari gaji MP. Bermakna kalau jadi MP satu penggal pun akan dapat pencen paling sikit pun RM 2,056.40. Lagi lama berkhidmat sebagai MP, lagi banyak pencen dia akan dapat.
  • Ini tidak termasuk elaun perjalanan, penginapan dan peribadi yang boleh dipinta sekiranya Ahli Parlimen menghadiri penggal sessi persidangan Dewan Rakyat atau Dewan Negara.
  • Gratuiti: 1/48 x Gaji x 12 x tempoh perkhidmatan (bulan)

Saya sambung pula gaji Menteri Besar, Exco di negeri-negeri lain. Jikalau gaji Perdana Menteri, Menteri Kabinet dan Ahli Parlimen adalah tertakluk di bawah peruntukan kerajaan persekutuan, tetapi untuk Menteri Besar, gaji Exco negeri-negeri adalah di bawah peruntukan kerajaan negeri.

Setiap negeri ada enakmen mereka dan gaji ni semua adalah di bawah Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Saraan). Di bawah ini adalah contoh gaji Menteri Besar dan exco di sebuah negeri.

  • Menteri Besar – RM14,175.15
  • Anggota Exco kerajaan negeri – RM6,109.29
  • ADUN (Ahli Dewan Undangan Negeri) – RM4,112.79

Thursday, June 9, 2011

Depa Kata UMNO Kedah jugak ada Mursyidul Am sekarang nie..!!


http://lh3.ggpht.com/_k6h1DIEhlt8/SnDnsPW-LlI/AAAAAAAAFU8/4uZit-dSQQY/image%5B12%5D.png
mursidul am
http://2.bp.blogspot.com/-K1zcNwfdW1g/TVsaZg_dOpI/AAAAAAAACKY/pi1lyuNd6JU/s1600/DatoBashah-DatoMukhriz.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_CSIKtSI84po/TGUJujHNgBI/AAAAAAAAA1k/7Kv9CLpdZPY/s320/n_23mahdzir.jpg


tu dia aihhh... depa dok hingaq lanie kata... UMNO dah ada mursyidul am jugak seperti PAS... sekarang nie dah dok sembang hangat yg mursidul am inilah bakal MB KEDAH jika UMNO berkuasa nanti.... yang depa dok kata la nie mursidul am UMNO nie dia kamcing dengan MB KEDAH la nie.. itu yang kalau pikiaq kot nie pikiaq kot nuu tak berapa nak kena tapi kita tunggu sikit hari lagi sebab ada orang SP dok kata depa nampak ramai pimpinan UMNO KEDAH dok pie masuk keluaq kat rumah dia di Jalan Pegawai Sg Petani sana....

nie semua depa dok kata semasa dok makan kenduri kendara lanie laa...adat laa kalau dah dok kumpoi ramai2 nie tentu ada cerita best punya.... jadi lanie kita tengoklah kesudahan opera yg sedang dilakunkan nie.... mursidul am nie rasanya kabel dia kemaih dan besaq jika tidak takan boleh naik laju camtu jaa..satu lagi dia punya aksi kira macam mata gaji jaa.... dia UMBOK Azizan lepas tu bagi untung kat UMNO KEDAH....

mai Azizan pulak dia dah jatuh hati dengan mursidul am nie sebab sebelum mamat nie dilantik jadi CEO dulu dia bukan main hebat jadi Ketua di satu kawasan yang mengimplementkan benda2 baik nie seperti Minggu Sembahyang.. Tutup Pasar Malam waktu Maghrib... kira nie semua nampak hebat laaa...

Tapi bila sejak dua menjak nie orang tengok saf-saf pimpinan UMNO Kedah rajin dok mai ngadap dia di rumah kira ada benda tak kena la gamaknya tak pun mai mintak nasihat..mursidul am lah katakan.... jadi kita tengok laa sampai kemana opera nie....jangan ingat orang tak tau kelaku hangpa...sebab semua depa dok kata...jadi takan depa nak kata saja-saja.....

http://depakata.co.cc
dekat rumah kawan di taman ria
berdekatan dengan gerai kena roboh..

Wednesday, June 8, 2011

Depa ingat rakyat MALAYSIA bodo untuk di banding dengan BALARUS tuu...

oleh DepaKata

Belarus naikkan harga minyak

MINSK 7 Jun - Belarus hari ini menaikkan harga minyak kira-kira 30 peratus, dalam siri terbaru campur tangan pihak berkuasa untuk mengekang krisis ekonomi negara itu dan mendapatkan bantuan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF).

Langkah Belarus menaikkan harga minyak itu menyusuli beberapa negara lain seperti China, Taiwan dan Filipina....utusan...

http://1.bp.blogspot.com/-zf4P2KEIT9Y/Te7YTQ2TXJI/AAAAAAAAFAw/HPN2Ym5vEIc/s1600/2011-06-08_100206.jpghttp://1.bp.blogspot.com/-SW-yyg40Yc8/Te7YSdwvRNI/AAAAAAAAFAg/HV4WSpOGihM/s1600/2011-06-08_100054.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-wCsP48I__zU/Te7YTCrnggI/AAAAAAAAFAo/HARIpMgcFOE/s1600/2011-06-08_100143.jpg

Tu dia aihhh pie ambik cerita Negara BELARUS nuu yang penaik harga minyak dia 30%.. awat hangpa ingat kami bodo kaa tak reti nak baca perbandingan dia... lanie klik aja depan mata dah keluaq cerita dia... cuba tengok betoi2 akan negara BELARUS tuu apa yg ada dalam negara depa dgn penduduk yg 9juta tu bersamaan KDNK dia sekadar 79billion... BELARUS bukan ada telaga minyak.. bukan ada KELAPA SAWIT, GETAH serta beberapa komoditi lain.....

Awat laa hangpa suka perbodoh orang sangat...pada2 laa nak buat cerita tuuu.... hangpa tengok dan bandingkan sendiri laa apa yg aku copy paste dari wikipedia nie...

Wednesday, June 1, 2011

Depa Kata Nak Kebal hangpa joint UMNO

oleh depakata



Tu dia aihhh depa kata memang kebailah manusia atas bumi Malaysia nie jika depa dok geng sebelah sana... buat laa apakejadahnya pon tentu selamat jeee... ingat dak lagi kes mamat nak bunuh TG Nik Aziz dahulu... senyap camtu jaaa... kini mai blogger Ugut nak Bunuh Blogger... senyap camtu jaaa... nie mai pulak isu baru....terlepas jugak....UMNO-UMNO hangpa ingat rakyat tak nampak kaa kelaku hangpa nie....
Kalau rasa nak buat salah tapi taknak kena tangkap masuk je UMNo...kebal daripada segala undang-undang. SELAMATKAN MALAYSIA DARIPADA BADUT-BADUT SARKIS INI.

Tuesday, May 24, 2011

Ini dia 6 Ketua Bahagian UMNO KEDAH yang depa kata tak ada Quality..!!!

http://4.bp.blogspot.com/_sDHQWqABwwE/THD36ur7IzI/AAAAAAAADrY/X0AM1x20VkI/s320/umnomampus.jpg
Ini aku ambik jugak dalam komen2 di blog UMNO dimana depa meluahkan keterbukuan dalam hati depa pasai pimpinan depa... jadi aku ambik buat tatapan hangpa....

aku rasa kalau UMNO Kedah dok goyang kaki macam la ni dan masih dok bertokak sesama sendiri alamat macam sedekah pada PAS lah.Dalam bahagian UMNO sendiri pun teruk.Ketua bahagian tak ada qualiti seperti:

1.Sungai Petani
2.Kuala Kedah.
3.Padang Serai.
4.Baling.
5.Jelun
6.Merbok


UMNO Kedah mandom dan lena.Terutama Pemuda,wanita PU3.Apa yg depa buat,.......

BILA DAH TAU BENDA NIE... HABIHHH PAS NAK BUAT APA..????

Depa Kata Isu Pungkoq dah berjangkit kat UMNO Padang Serai.. betoi ka..??

dari depakata.co.cc

http://4.bp.blogspot.com/-E3oIP-TG_0k/TdvdXgQUCPI/AAAAAAAAE9o/EvFmhU5Qi9c/s1600/2011-05-25_003018.jpg
Ini gua ambik dalam satu komen kat blog UMNO di mana depa dok bahas pasai isu Ketua UMNO Padang Serai terpalit kisah pungkoq... entah laa...tak tau kat hangpa laa nak olah macamana... tu la syok sangat dok kata kat ANWAR last dalam kelambu sendiri pon dah terkeluaq cerita dah.....

Monday, May 23, 2011

Depa Kata Paip Ayaq UUM dah start bocoq dah..!!!

Oleh: Muhammad Sanusi Md Nor (Setpol MB)

gambaq hiasan

Sejak UUM senyap, saya pun senyap! Tup-tup malam Rabu lepas kawan di SADA telefon, paip UUM dah meletup-letup tak dapat tampung kemasukan air seperti yang diminta, 13 juta liter padu sehari. Bila loji Padang Sanai mula beroperasi pada 15hb, kawasan yang ada masalah dulu banyak dah selesai. Oleh kerana orang-orang besar UUM dan lajak cakap sebelum ini bahawa depa tak ada masalah dari segi infra, yang bermasalah ialah SADA, maka bila paip meletup, cepat-cepat depa kata mantainance biasa saja! Meletup tempat lain kot??! Alah bang...semua orang tau... upgrade lah! Jangan malu-malu! Orang kat luar ni nak senyum saja. tak kata apa-apa pun. lain kali jangan pakai baju UMNO untuk tadbir institusi macam UUM.

Haaaa...jangan tak tau pulak! KPT sudah merayu untuk kurangkan cukai tanah UUM...kan ramai dok kata Kerajaan Pusat tak berduit sekarang ni, terpaksa merayu dari Kerajaan Negeri untuk kos serendah RM1.7 juta... kecik laaa kalau nak banding dengan income dan pertumbuhan yang diwar-warkan... nak syarah apa lagi...bajet 300 juta setahun pun tak cukup nak bayaq cukai tanah. Menteri Pengajian Tinggi tentu kena belasah dalam mesyuarat kebinet nanti...tunggu laaaaa!