Friday, March 30, 2012

Orang UMNO KEDAH tak suka UMI HAFILDA...!!

oleh depakata.co.cc

Ini yang depa dok kata kat Kedah sekarang nie... depa mohon supaya pimpinan atasan memahami situasi politik di Kedah. Orang Kedah bukan suka dok cerita bab dalam kain nie.. depa nak tahu isu pemerintahan.. salah guna kuasa...apa yang boleh pemimpin nak beri kepada rakyat...itu antara yang mereka hendakkan...

Tetapi jika betina garik nie mai.. yang dia tahu cerita bab "DALAM KAIN SAHAJA" isu lain bukannya dia tahu... jadi kepada pihak yang dok bawak mai minah nie pikaiq la noo...

Kami puak PR lagi suka bawak mai laa sekerap mana pun... tak heran aihh.. yg nak dengaq pun orang UMNO jaa puak kami tak mau aihh dengaq cerita langau tuu

Sunday, March 25, 2012

Isu Kedah - Alhamdulillah.. 2 Exco dan MB serta Presiden PAS berada sepentas..!!

oleh depakata.co.cc


dari facebook Zulkifli yahaya


dari facebook KedahLanie

100 org dari 5 cawangan dalam Parlimen Jerai masuk PAS hari ni.

dari facebook Azman Ahmad

Alhamdulillah.. Akhirnya dari apa maklumat yang kami perolehi awal tadi rupanya menjadi kenyataan.. dimana MB dan TPJ1/2 telah besama dalam ceramah sempena kedatangan Presiden PAS di Kedah. Dimana ianya dilakukan di kawasan MB sendiri iaitu di Parlimen Jerai.



Kepada Ketua Pemuda yang ada niat nak tukarkan TPJ dengan usul yang mereka cadangkan sebelum ini tu simpan-simpankanlah nawaitu anda itu dan gunakanlah pada masa pemilihan nanti... Masa itu bukan kata nak jatuhkan TPJ.. sekali dengan PJ pun jika tak suka jatuhkanlah.... tak ada orang nak marahnya....

Manakala kepada Geng UTK 2,3 orang yang masih lagi dok jadi jarum dalam lipatan untuk memburukkan 2 Exco tersebut henti-hentikanlah kerja buat anda itu.. jangan ingat orang tak tahu kerja buat anda itu... kembalikanlah fokos kepada kerja anda yang telah diamanakah oleh Kerajaan Negeri...

Jadi dengan satu saranan kepada semua marilah kita semua berada di landasan perjuangan kita yang sebenarnya. Sudah-sudahlah tu buat kerja untuk melagakan satu sama-lain. Tidak kira anda disebelah pihak yang mana....Tak ada apa faedahnya pun.. akhirnya yang nampak buruk PAS & KERAJAAN NEGERI juga..

rapatkanlah semula saf kedua-dua pihak itu dan target point kita sekarang ialah menghalakan muncung meriam kita kepada musuh utama kita iaitu UMNO/BN......

Allah Huakbar... Allah Huakbar... Allah Huakbar.....

Saturday, March 24, 2012

Ada kejutan malam ini...adakah unit UTK akan melopong...?

Oleh depakata.co.cc

Depa dok kata malam ini azizan dan 2 exco akan buat kejutan... Adakah kejutan ini akan mengakibatkan pihak-pihak yg cuba hendak menabur garam dalam perjuangan PAS Kedah akan melopong dan gigit jari....

Untuk ketua pemuda yg hendak pecat TPJ serta sekutunya serta proxynya kita lihat adakah usul yg anda lakukan itu merupakan suara pemuda kedah atau anda dan kumpulan anda sahaja....

Kepada semua marilah kita berdoa semoga apa yg dikatakan kejutan itu menjadi kenyataan....

Semoga kehadiran Presiden akan ada cahayanya..... INSYA ALLAH.....

Puak UTK mai dok komen lalu kami jawab....

Anonymous Anonymous said...

apa cerita kes kata dua yang di bagi kat IR Amiruddin tu???? nampalk sangat poahrorazi ni pendendam sampai Amiruddin pun dia tak bagi angkat sumpah jadi exco... memang la iotu keputusan PAS Kuala kedah.. tapi dia kan YDP Kuala kedah... keputusan tu keputusan dia.. yg lain setuju je... and dia boleh biar IR Amiruddin angkat sumpah demi perpaduan PAS Kedah.. tapi yang dia pi bagi kata dua tu apa ke jadah dia???? Patut Pahrorazi ni dihadap ke JK displin parti macam hassan ali tu...

ini ada komen mai kat blog depakata...kami dah tau sapa yg dok tulis macam nie tak puak UTK 3,4 ekoq tuu sah laa..depa 2,3 ekoq nie ja yg tinggai dok jaja cerita macam nie...cerita-cerita nie la yg dok pie bawa masuk dalam pertemuan dengan AJK Kawasan masa dok lobi tempohari nak pecat TPJ.... mai sini kami nak cerita....

Kenapa Pahrorazi tak kena tindakan disiplin oleh Jawatan Kuasa Disiplin PAS Pusat.... sebab dia dua-dua salah dan dua-dua betul.....tak macam hasan ali di sorang saja salah..... nak mai kami karang apa dia salah apa dia betoi... satgie yg orang semua tak tau habih semua tau pasai dalam kain PAS....baru ada akai... yg orang dok tengok hangpa 2,3 ekoq tu dok jadi baguih lagi lepas nie tak pasai-pasai orang nampak hangpa buruk kelaku pulak...

bab IR Amirudin tu tak ada apa sebenarnya... dah Kawasan istihar semua exco tak boleh terima semula exco..ianya keputusan mesyuarat yg mana depa semua terima.. bab nie IR Amirudin pun dah jawab dan semua dah tutup buku..tapi hangpa dok korek balik buat apa....

nie pulak ada satu lagi komen juga tembak pahrorazi...

Anonymous Anonymous said...

sapa pegang exco kerajaan tempatan dan kerja raya sebelum ni??? Bukan si Pahrorazi tu??? dia tak buat kerja utk sabotaj ustaz azizan... macam tu jugak kes jalan di kedah yang berlubang lubang... dgn kes pusat hiburan(maksiat?) baru yang banyak ... dia ni bagi peluru kat UMNO hentam ustaz azizan....

Sebenarnya ini salah satu yang mamat tu tegoq Azizan.. masih banyak lagi puak2 UMNO dok keliling kelalang yang Azizan bagi muka.... Azizan pulak buat kerja ikut kepala dia seorang diri tak bawa masuk mesyuarat..mesyuarat saja tunjuk kepala angin..lempaq file sana lempaq file sini..pongouih tak ketahuan hala..nak jadi one man show... ini masalahnya sebelum ini....

Jadi kepada hangpa yg duduk buat kerja tidak puas hati nie sudah-sudah la tu buat kerja hangpa yang sebenarnya... dah dua tiga hari MB pulun buat kerja tapi hangpa tak buat kerja hangpa yg sebenarnya MB amanahkan..tapi duduk buat cerita buruk pasal 2 exco tersebut... cukup-cukuplah tuuu...orang bukan makin suka kepada hangpa tapi semakin hari orang semakin meluat ada lah lagi....

Depa Suruh Tukar Papan Tanda Aman Central

oleh depakata.co.cc

La nie depa dok kata bab papan tanda di tempat pembinaan Aman Central tuu.... Bukankah lebih baik jika papan tanda Aman Central ditukar dgn yg lebih islamik sesuai dgn Kerajaan Islam yg memerintah negeri Kedah? gambaq tak tutup kepala dan gambaq orang dok karaoke....eishh eishh eishhh

Wednesday, March 21, 2012

Hangpa Semua depakata 2X5 jaa... Bukannya nak bagi Elok...!!!

http://www.sinarharian.com.my/polopoly_fs/1.7632.1322108379!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_400/image.jpg
Cn Al-Afghani · Kedah

Akhi Azam, tak suka Fakhrulrazi buat kenyataan media, yg you cakap sekarang dalam apa, bukan media ka? Jgn anggap org lain tak tau yg pemuda ni org MB, apa pun nak kena petahan MB, bukan nak cari kebenaran. Kalau macam nilah sikap pemuda sebagai sayap kanan parti, bila isu begini boleh selesai.

Siapa Ahmad Yahya yg cadang Fakhrul n Dr Ismail letak jawatan? Ingat la sikit, Fakrurazi tu ikut keputusan Pas Kawasan, kenapa pula dia disalahkan. Akhi Azam, kerja anta banyak la tak selesai di penerangan tu, jgn tambah selut dlm air yg telah pun keruh.

Keratan Sinar :

Dakwaan Phahrolrazi tidak berasas
ROSLINDA HASHIM
20 Mac 2012
 Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi

ALOR SETAR - Dakwaan wujud pihak ketiga mendesak jawatan Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah yang disandang Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi dilucutkan, adalah tidak berasas.

 Ketua Pemuda Pas Alor Setar, Mohd Azam Awang berkata, apa yang dibangkitkan oleh Phahrolrazi adalah suatu andaian semata-mata, tanpa merujuk kepada fakta sebenar.

 "Tuduhan beliau itu juga seolah merendahkan kewibawaan dua buah Dewan dan 15 kawasan dalam Pas Kedah yang mengemukakan usul dan menyokongnya, termasuk pendirian daripada beberapa Pas kawasan yang menilai krisis ini," katanya.

 Menurutnya, tuduhan yang dilemparkan terhadap Pemuda Pas Negeri Kedah konon diperalatkan pihak tertentu untuk merampas kedudukan beliau sebagai Timbalan Pesuruhjaya I adalah suatu kenyataan yang ego dan keterlaluan.

"Tidak ada sesiapa pun dalam kalangan pemimpin Pas Kedah kini mahu rebut jawatan beliau seperti didakwanya. Jangan anggap orang lain tak tahu apa yang sedang berlaku. Kami harap selepas beliau dikekalkan sebagai Timbalan Pesuruhjaya I, beliau perlu buktikan kenyataannya yang bersedia bekerjasama dengan Pesuruhjaya," katanya.


Mohd Azam berkata, Phahrolrazi juga diminta supaya tidak lagi membuat spekulasi melalui media seolah-olah ahli dan pimpinan Pas lain tidak tahu situasi sebenar.


"Kami sentiasa mengharapkan kepimpinan bersatu dan saling membantu mengukuhkan parti, bukan sebaliknya. Mana-mana pemimpin atau pihak yang tidak dapat bekerjasama dengan Pesuruhjaya adalah dinasihatkan menarik diri secara terhormat," katanya.


Menurutnya, Pemuda Pas Alor Setar menyokong penuh keputusan yang dibuat oleh Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berhubung usul yang dikemukakan oleh Pemuda Pas Negeri dalam mesyuarat perhubungan, Sabtu lalu.

"Kami juga menyokong tindakan Pemuda Pas Negeri yang bertegas dalam isu menyusun semula barisan Badan Perhubungan yang mantap untuk menghadapi PRU13 dan Muslimat Pas turut menyokong usul itu," katanya.

Difahamkan hampir semua Pas kawasan turut menyokong usul berkenaan yang bertegas mahu melihat Pas Kedah bersatu-padu menghadapi PRU13.


 Ketua Pemuda Pas Kedah, Ahmad Yahya ketika dihubungi, bagaimana pun enggan mengulas lanjut dan mengambil sikap berdiam diri, difahamkan bagi mengelak situasi menjadi lebih tegang.

 Kelmarin, Phahrolrazi mendakwa ada pihak dalaman mahu beliau disingkirkan daripada jawatan Timbalan Pesuruhjaya I dengan menuduhnya sebagai khianati parti, dan menyifatkan pihak berkenaan mempunyai agenda tertentu apabila mengusulkan supaya beliau dan Timbalan Pesuruhjaya II, Dr Ismail Salleh dilucutkan jawatan.

 Krisis ini mula berlarutan selepas kedua-dua pemimpin itu yang juga bekas Exco Kerajaan Negeri menolak untuk dilantik semula jawatan pada 28 Februari lalu. [Sinar harian]


 
 

Apa yang terbuku di hati....

Oleh Depakata.Co.cc

http://3.bp.blogspot.com/_NSAQjsCzwcE/S8xRcwy5d5I/AAAAAAAAAKs/404h8MUu65o/s1600/PeaceNotWar3-white.gif
Ini antara komen kami dengan sahabat bancuh@KembaraMinda... kami na simpan sebagai khazanah diskusi dengan beliau.... jadi sahabat semua boleh juga tumpang membacanya....

  1. Aduhai tak sangka pulak ada sahabat nak bagi respon pasal artikal kami... sebelum apa-apa nak ucap terima kasihlah kerana bagi respon... tapi yang ralat sikit mai kot mana pulak masuk Hizbah Kedah tu.. So far kami tak sentuh pun bab facebook Hizbah Kedah tuu.. pada kami facebook Hizbah Kedah tu ibarat sampah seperti facebook Selamatkan Kedah Negeriku..... malas nak hurai bab 2 akaun facebook tersebut... dan bab UTK tu kami maksudkan ialah ada satu kelompok yang tak puas hati dengan 2 exco ini dan cuba hendak menjatuhkan mereka dengan membelakangkan keputusan pimpinan pusat....

    Mesej utama kami ialah nak sampaikan apa yang depa dok kata diluaq sana iaitu kenapakah ada kelompok yang tak suka TPJ 1/2 dan kelompok itu terserlah bila dalam mesyuarat ianya diusulkan oleh PEMUDA PAS. Kami tahu usul nie dilakukan oleh PEMUDA PAS pun dari Sinar Harian Semalam [Klik Sini - http://www.sinarharian.com.my/politik/tiada-rombakan-pas-kedah-1.33133] tak ada orang dalam mesyuarat yg pecahkan rahsia usul siapa pun...jadi ini yg dipersoalkan? kenapakah PEMUDA PAS tidak berjiwa besar seperti MB dan 2 Exco tersebut itu sahaja.... Keputusan dah keluar... pimpinan pusat sudah buat keputusan habis kenapakah PEMUDA PAS masih cuba hendak mengerohkan lagi keadaan..kenapa..??

    Oklah sahabat kami akan 'bancuh' semoga penjelasan ini dapat diterima... matlamat kita sebenarnya sama iaitu kita masih inginkan lagi Kedah di tadbir oleh PR jadi sasaran kita bukannya PEMUDA..bukannya Kerajaan Negeri, Bukannya MB dan bukannya 2 Exco tersebut.... sasaran kita ialah BN/UMNO sana..itulah target point kita....

    Balas
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    2. sbb tak sentuh facebook Hizbah Kedah tu lah yg aku bancuh tu. kalau nk tembak, biar tembak semua. biar adil sbb dua2 mmg sampah..tp apa sbb hanya highlight sampah yg wujud dari sampah pertama...itu isunya…sampah SKN wujud hanya selepas, tp sampah HK wujud sebelum…apa sebab hangpa tak menyalahkan HK dan kumpulannya yg sejak dari awal mewujudkan propaganda utk menjatuhkan Ust Azizan, tetapi hangpa amat terkesan dgn SKN yg diwujudkan bagi mempertahankan Ust Azizan…..malah SKN tidak langsung boleh dikaitkan dgn gerakan nk menjatuhkan TPJ 1 & 2 sbb tidak ada langsung posting atau ayat dalamnya ke arah itu…..

      bab usul yg dibawa tu tak perlu nk dijadikan isu sbb ianya adalah satu usul yg biasa yg tidak melanggar aqidah, syarak ataupun perlembagaan parti. disebabkan ada orang2 di luar kata jugak lah, usul itu dibawa ke dalam mesyuarat supaya semua orang dapat tahu apa pendirian Badan Perhubungan....kalau tak dibawa ke dalam mesyuarat, lagi lah tak selesai sbb masih ada manusia di luar sana dok tak puas hati. bila dah diusulkan dalam mesyuarat, dan diputuskan 'usul ditolak', automatiknya tertutuplah mulut org yg nk kedua2 depa tu digugurkan dari jawatan.....

      dan sesuatu yg hangpa semua kena paham iaitu keputusan PAS Pusat dibuat hanya terhadap 'isu perlantikan EXCO'….TIDAK langsung menyentuh mengenai isu kedudukan TPJ… jawatan exco adalah perjawatan di dalam pentadbiran kerajaan negeri, manakala TPJ adalah jawatan dalam parti. Walaupun orang yg sama, tp kena tau duduknya tang mana…. Lain lah kalau ada usul suruh semua ahli PAS tak payah bersolat….itu barulah usul yg TOTALLY WRONG!!!!

      aku mengikuti rapat isu ini yg telah dimainkan sejak sblm mesyuarat lagi dah dilaporkan 'kemungkinan' ada usul tersebut. itu sebenarnya andaian2 yg dimainkan oleh media dan pemerhati politik...yg paper sinar tu keluarkan adalah statement PJ yg mmg jadi tugas dia utk keluarkan sebarang statement. malah itu keluar selepas ditanya oleh pemberita yg dah dapat menghidu usul tersebut.... kalau nk tau lagi, mesyuarat baru saja berlangsung selama 1 jam, sudah keluar cerita ini difacebook...siapa yg keluarkan??? Wallahua'lam…yg pastinya bukan PJ yg tak reti main komputer dan pastinya juga bukan kedua2 TPJ sebb depa tak hadir mesyuarat…. Tapi pada hari yg sama jugak (18/3/2012), keluar dalam Berita Harian statement Phahrol….so, nk kira mcm mana pulak?

  2. jadi siapa yag keluarkan keputusan mesyuarat.... itu kami kata ada UTK.. dan mengikut sumber depa nie berada dikeliling kelalang MB.... dan mereka orang yg dekat dalam mesyuarat tersebut... kami disini sekadar dapat info "depakata" sahaja... dan kronologi tersebut kami follow satu persatu... cuba lihat balik malam mesyuarat di mentalon... kenapa ada keputusan bocor dari blog kedahla.....

    dan anda sendiri kena tahu kedahla siapa punya....? dan sebelum mesyuarat anda kata berkemungkinan ada usul dan mainan media... kami hendak maklumkan sebelum mesyuarat sudah ada gerakan turun kebawah untuk buat penerangan untuk menolak du TPJ ini dgn mencetuskan isu mereka berdua lawan MB, mereka gila kuasa, pharol nak jadi MB... maklumat ini sampai ke email kami....

    antara kwsn yg ada taklimat berkenaan perkara ini ialah di baling dan jerai... mereka panggil MKK serta KETUA CAWANGAN dan bila datang mesyuarat ada yg sudah pecah maklumat awal guna nama 'sumber' yg usul nak pecat dua TPJ keluar berita harian...hari yg sama mesyuarat....dan esoknya pharol jawab...dia ucapkan terima kasih kpd MB kerana berjiwa besar sebab terima lagi mereka berdua sbg TPJ... dan beliau mengatakan mungkin Pemuda tidak faham dan mungkin ada orang luar disebalik pemuda utk memahami akan isu sebenar kenapa mereka berselisih pendapat dalam urusan pentadbiran dan beliau jemput pemuda bersemuka...

    ini yg ditekankan skrg kenapa masih ada USUL SEBEGITU.... kita sedang dalam mara kedepan nak berperang tetiba ada halangan so far panglima dah datang seattle akan halangan tersebut... namun ketua batalion berkuda tak mau ikut pulak...haru laa lagu nie....

    Jadi skrg adakah UTK itu wujud? Siapa yg bocorkan raksia mesyuarat? Siapa tak patuh arahan siapa?

    Jom lawan UMNO/BN......

    Balas
    Balasan
    1. sesiapa saja yg membocorkan isi mesyuarat tanpa izin atau kuasa dgn hak, itulah manusia yg tak amanah....

      mengenai gerakan dibuat utk usul itu, bagi aku ianya tersangat lah mudah utk difahami...sebarang usul utk dibawa, perlu lah mendapat pandangan dan sokongan... tp masa pihak terbabit dok kempen nk jatuhkan merata dan dok canang keburukan Ust Azizan, xdak pulak hangpa nk pertahankan..... adil nya dok tang mana? siapa yg mulakan semua ni?

      inilah sejak dari awal lagi, aku dah katakan 'kesan' dari satu perbuatan....sebelum nk buat apa pun, kena fikirkan kesan yg bakal timbul akibat dari satu perbuatan....semua usul ini atau sebagainya adalah timbul akibat dari perbuatan satu pihak...

      aku sama sekali tidak menyokong mana2...cuma aku melihat dari sudut keadilan kpd semua pihak. kalau nk kata satu pihak salah, maka jgn tutup kesalahan awal yg ditimbulkan oleh lagi satu pihak yg menjadi punca.....

      kalau semua pakat paham asas dan berdiri teguh atas kebenaran...tak ada benda yg patut dipolemikkan dan tak ada benda yg nk ditakutkan.... usul di bawa dan telah pun ditolak. asasnya iaitu usul tu tak menyalahi peraturan mesyuarat dan tidak salah pada perlembagaan parti...apa nk bising lagi? dan usul tersebut ditolak, dan orang yg bawa usul patut kena diam...dan mmg pun depa diam...patutnya depa dok cempera sbb usul ditolak...tapi dak...orang lain dok cempera pasai apa?

      bab UTK tu, aku tak tau samada wujud atau tidak. xdak kena mengena dgn aku. yg membocorkan rahsia mesyuarat sudah tentu orang yg duduk dalam mesyuarat yg ada akses ke luar...yg hadir mesyuarat Perhubungan juga termasuklah Setiausaha Kawasan.. kalau semua yg hadir mesyuarat adalah 'keliling kelalang MB'...dah tentu usul tersebut diterima sebulat suara....

      pasai mesyuarat di mentaloon tu, aku pun tak pasti....aku yg xdak kena mengena pun, sampai jam 2 pagi masih ada orang telefon tanya... dalam satu blog (aku tak ingat) pun siap tulis konon "keputusan" sedangkan meeting pun belum abis....

      dan kalau jawapan perselisihan dalam urusan pentadbiran, mengapa perlu sampai libatkan parti? contoh si A dan B sebagai rakan kongsi perniagaan...mengapa si A perlu libatkan habis semua ahli keluarga dia hanya kerana dia tak puas hati terhadap B atas urusan perniagaan? kan lebih baik, sorang2 dia ambik tindakan tanpa perlu meriuhkan keadaan....

  3. itu kami katakan tadi...cuba tgk kronologi isu nie...jika phakrol salah kenapa PAS PUSAT tidak ambil tindakan...selepas sessi soal jawab antara 2 belah pihak baru PAS PUSAT buat keputusan suruh depa 2 tu terima balik 2 exco dan satu unit pemantau nama PEMANDU di tubuhkan... disini kita boleh lihat kedua-dua belah pihak ada betul ada salahnya jika sebelah pihak betul dan sebelah pihak salah maka tindakan sudah boleh diambil keatas pihak yg salah tu......

    isu apa yg mereka soal jawabkan sampai sekarang kita tak tahu....yg kita dok dengaq kata azizan cengei, azizan tak dengaq kata jemaah, azizan bagi projek direct nego kpd umno, phakrol gila jadi MB la, dr ismail nak racun MB, phakrol beli rumah guna duit rasuah.. semua nie semua cakap belakang sahaja tetapi sebenarnya kita tak tahu mana betul mana salah....kira apa yg depa bincang dan londehkan dalam mesyuarat tu tidak ada siapa yg tahu melainkan manusia yang ada dalam mesyuarat itu sahaja....

    disini kami lihat tindakan 2 exco tersebut mengadu masalah kepada PAS PUSAT kira tindakan yg betul..biar PUSAT yang ambil tindakan serta buat keputusan...dan skrg mereka duduk menjaja kata guna media TV3 dan RTM dedah semua itu tapi dilihat dia tak dedah apa pun key point kenapa mereka bertelagah dalam urusan pentadbiran... yg dia nyatakan mereka menolak jawatan exco...itu sahaja...

    masalah skrg selepas PAS PUSAT buat keputusan dan orang semua dah terima keputusan yang dikeluarkan kenapa ada pula golongan keluar usul nak tolak mereka jadi TPJ pula... sabar lah sebentar... skrg bukan masa nak menuding jari hang aku... sekarang waktu bertenang dan menghalakan muncung meriam kepada UMNO... tetiba ada pula usul nak lucut mereka oleh Pemuda.. sabar sebentar tunggu musim bila ada pemilihan nanti sewaktu itu kasi jatuh sahaja mana yang tak suka...

    Andai kata MB terima usul tersebut maka sudah pasti akan ada episod baru pula... benda yg itu kita tak mahu...musuh sedang memerhati gerak kerja kita... jarum sedang dicucuk sana sini.. jika ada pemimpin diatas tidak pandai mengolah rentak tari... sekadar ikut nafsu...kita di bawah nie nak habaq macam mana pun tak tahulah lagi...

    nasib baik MB BERJIWA besar dia tolak.. namun skrg hati antara pemuda dan TPJ sudah ada terguris.. benda nie yg kita tak mahu... kita nak semua bersatu dan sama-sama menghala muncung meriam kepada UMNO/BN dengan tak ada rasa dendam hang aku...

    Ini yang kami tidak sukakan akan tindakan pemuda...tidak kiralah jawatan itu hanya dalam parti...

    OKlah sahabat rasanya itu penjelasan yang kami maksudkan...tidak ada sekelumit pun nak perjatuhkan sapa cuma nak sampaikan apa yang depa dok kata diluar sana..

    janji kita huru harakan UMNO/BN sampai ranap....

Tuesday, March 20, 2012

Ketika air yg keruh semakin yg jernih, muncul Pemuda PAS bertindak sebagai pendendam...

oleh depakata.co.cc

http://3.bp.blogspot.com/-MvnA1mQJo-Q/T2gKeA90N4I/AAAAAAAAGEY/0ZBIAelFjxw/s1600/2012-03-20_124109.jpg
nak baca detail pie - malaysiakini

Ini dia apa yang depa dok kata kat PEMUDA PAS KEDAH diatas Usul Menggugurkan 2 TPJ tersebut....... kami ambik kata yg kami rasakan the best ditujukan kepada golongan yang menolak keputusan PIMPINAN PUSAT nie....

Zul Mohamed · Top commenter · U PUTRA
Ketika air yg keruh semakin yg jernih, Pemuda PAS bertindak sebaliknya. Nampak ketidakmatangan mereka.Nampak betapa hodoh wajah dan sikap pendendam Pemuda. Dlm hal ini Azizan bertindak bijak. Mereka marah kononnya PJ 1 dan PJ 2 mencalarkan PAS, sebaliknya mereka pula menuangkan cuka di kudis yg semakin sembuh. Cuba bayangkan jika usul pemuda yg otak kemetot ini diterima.... maka gegak gempita media kroni mencanang seluruh dunia. Pengundi atas pagar tentu beralih arah.... Tak mustahil, impaknya selepas PRU-13 pemuda PAS jadi pembangkang semula di Kedah.
ini koleksi yang lainnya....

http://2.bp.blogspot.com/-m8KdigfIqL0/T2gI2JIL8cI/AAAAAAAAGEA/QkXy2ZfjFqk/s1600/2012-03-20_123125.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-Y3bOWlj52Og/T2gI1-CliCI/AAAAAAAAGD0/yQ2LKT2f1hw/s1600/2012-03-20_123327.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-Nl7z7RNFbDc/T2gI1o_FIUI/AAAAAAAAGDk/D2uBFCPrVhs/s1600/2012-03-20_122758.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-k_rLigJgEwE/T2gI1SNBnTI/AAAAAAAAGDc/8dG_0gdBBTA/s1600/2012-03-20_122711.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-TQGVMTW64R4/T2gI2YhofEI/AAAAAAAAGEM/XY_GxWTpsew/s1600/2012-03-20_123023.jpg

Monday, March 19, 2012

Kami Jawab Balik Apa Yang 'BANCUH' kata.. Just Say Peace.. Jom Lawan UMNO..!!

oleh depakata.co.cc

jawapan kpd DepaKata.co.cc
Respon Oleh Bancuh

tajuk : Azizan berjiwa Besar....tidak seperti Anak Buahnya...!!!

sumber : kedahlanie

merujuk kpd posting (spt gambar) di sebelah, aku rasa jadi satu keperluan utk aku menjawab beberapa perkara yg bagi aku yg amat perlu diperbetulkan seperti ditulis dalam artikel di sebelah.



Aduhai tak sangka pulak ada sahabat nak bagi respon pasal artikal kami... sebelum apa-apa nak ucap terima kasihlah kerana bagi respon... tapi yang ralat sikit mai kot mana pulak masuk Hizbah Kedah tu.. So far kami tak sentuh pun bab facebook Hizbah Kedah tuu.. pada kami facebook Hizbah Kedah tu ibarat sampah seperti facebook Selamatkan Kedah Negeriku..... malas nak hurai bab 2 akaun facebook tersebut... dan bab UTK tu kami maksudkan ialah ada satu kelompok yang tak puas hati dengan 2 exco ini dan cuba hendak menjatuhkan mereka dengan membelakangkan keputusan pimpinan pusat....

Mesej utama kami ialah nak sampaikan apa yang depa dok kata diluaq sana iaitu kenapakah ada kelompok yang tak suka TPJ 1/2 dan kelompok itu terserlah bila dalam mesyuarat ianya diusulkan oleh PEMUDA PAS. Kami tahu usul nie dilakukan oleh PEMUDA PAS pun dari Sinar Harian Semalam [Klik Sini] tak ada orang dalam mesyuarat yg pecahkan rahsia usul siapa pun...jadi ini yg dipersoalkan? kenapakah PEMUDA PAS tidak berjiwa besar seperti  MB dan 2 Exco tersebut itu sahaja.... Keputusan dah keluar... pimpinan pusat sudah buat keputusan habis kenapakah PEMUDA PAS masih cuba hendak mengerohkan lagi keadaan..kenapa..??

Oklah sahabat kami akan 'bancuh' semoga penjelasan ini dapat diterima... matlamat kita sebenarnya sama iaitu kita masih inginkan lagi Kedah di tadbir oleh PR jadi sasaran kita bukannya PEMUDA..bukannya Kerajaan Negeri dan bukannya 2 Exco tersebut....sasaran kita ialah BN/UMNO sana..itulah target point kita....

MKK & JKKKP kena bedal dalam kuboq..!!

oleh DepaKata.co.cc

Malam tadi kami ada melihat berita TV3 masuk bab ADUAN RAKYAT.. ianya mengesahkan "Kejadian Banjir Kilat Yang Berlaku di Satu Taman kat Kulim".... Apa yang dilihat perkara banjir ini berlaku disebabka system perparitan yang boleh dikatakan sudah uzur dimana ada yang sudah terkambus…dan proses menyelenggara tak ada…

Bila mai bab mereka menyerang Pej. Pusat Khidmat ADUN MERBAU PULAS kami tidak kesah lah memang itu hak mereka untuk melepaskan amarah... Masalah sekarang yang kami dapat lihat ialah :

  1. Mana pergi Ahli Majlis..?
  2. Mana pergi MKK..?
  3. Mana pergi JKKKP..?
  4. Mana pergi Ketua UMNO, PAS, DAP serta PKR kawasan tersebut..?
  5. Mana pergi Ahli Parlimen..?
  6. Mana pergi ADUN..?

Mereka-mereka ini kami tanya disebabkan ada orang tidak buat kerja.. kenapa kami katakan begitu... sebab MAJLIS PERBANDARAN KULIM tak tahu pun akan masalah mereka... target utama yg harus disalahkan ialah MKK & JKKKP... dua golongan ini sekadar makan elaun buta.. MKK = RM300/Sbln manakala JKKKP = RM800/Sbln.... hangpa jawab ambik la dalam kuboq nanti sebab makan elaun tapi tak buat kerja...!!

Perkara ini pun samalah kepada MKK & JKKKP di kawasan lain pakat-pakat beringat amanah yang diberikan itu...

Buat Kerja Elok-Elok noooo.......

Sunday, March 18, 2012

Azizan berjiwa Besar....tidak seperti Anak Buahnya...!!!

oleh DepaKata.co.cc

Alhamdulillah hari ini sekali lagi depa dok kata yang kita dapat melihat jiwa yang besar seorang manusia bernama Azizan Razak atas keterbukaan hati beliau menerima 2 exco sebagai timb. pesuruhan jaya 1 & 2 selepas mesyuarat bulanan berlangsung siang tadi walaupun ada usul supaya mereka berdua dilucutkan jawatan sebagai TPJ.

Sebelum ini sewaktu keputusan PAS PUSAT dikeluarkan supaya MB Kedah patut melantik kembali 2 Exco tersebut beliau tetap patuh walaupun hakikatnya jika dilihat 2 Exco tersebut tidak bersetuju dengan corak pemerintahan beliau yang mana dikatakan membuat keputusan tanpa secara berjemaah.

Yang ralat dan musykilnya sekarang kenapa ada pihak yang cuba melaga-laga MB dengan 2 Exco ini walaupun keputusan telah dibuat oleh PAS PUSAT yang mana kedua belah pihak dapat menerima dengan penuh keikhlasan namun ada pihak lain pula yang kepanasan.

Dari apa yang depa dok kata pihak ini bukannya dari Tingkat 4 tetapi mereka merupakan satu UNIT TINDAKAN KHAS yang mana cuba menyahkan dan memburukkan 2 Exco ini. Mereka sanggup turun kebawah untuk menabur paku supaya persepsi buruk terserlah pada 2 Exco ini.. sedangkan apa yang kita lihat TINDAKAN KAMIKAZE 2 Exco ini bukannya dibuat atas batang tubuh mereka sendiri tetapi keputusan mesyuarat PAS Kawasan dan mereka juga tidak mendedahkan keburukan yang dikatakan itu kepada Media Utama tetapi melepaskan segala ketidakpuasan hati itu kepada 'BAPA' yang berada di PUSAT...

UNIT ini pada dasarnya dilihat seperti think tank MB namun jika diteliti betul-betul apa motif dan matlamat mereka pun kita tak tahu..hendak kata mahu mengukuhkan PAS KEDAH tidaklah pula... nak bagi KELAM KABUT adalah lagi...dimana proses melagakan ORANG AZIZAN dan ORANG PHAKROL giat di jalankan...

Jika berdasarkan dari apa depa kata UNIT ini mula-mula mereka menggunakan medium online dengan memberikan komen-komen memburukan 2 Exco serta mewujudkan page facebook seperti "SELAMATKAN KEDAH NEGERIKU"...

http://3.bp.blogspot.com/-Imn99CJIxQw/T2UWQTkegFI/AAAAAAAAF_E/V8BeZPd_fNU/s1600/2012-02-26_001334.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-R7G_anoesrk/T2UVDevaQWI/AAAAAAAAF-4/81Rai2V9FqM/s1600/2012-02-26_001739.jpg

Selepas medium facebook golongan ini turun pula kebawah dengan menghantar proksi-proksi untuk bertemu dengan pihak-pihak di kawasan seperti perjumpaan dengan MKK & Ketua cawangan di Jerai serta perjumpaan dengan AJK-AJK di Kawasan Baling... target mereka untuk mengeluarkan usul di mesyuarat negeri untuk menolak dua TPJ ini..dan bila mesyuarat negeri semalam maka keluarlah usul ini dan di sokong oleh beberapa pihak yang bersekongkol dengan golongan ini....

Namun disini kita lihat betapa besarnya JIWA MB KITA.. beliau menolak akan USUL tersebut dan mengekalkan kedua orang TPJ beliau.

Nampaknya usaha UNIT ini hendak mengkais 2 TPJ ini telah gagal dan sudah semestinya selepas ini mereka akan SPIN pula bahawa MB KEDAH berjiwa besar seperti yang dikatakan oleh kami ini....

Akhir kalam kami berdoa semoga segala kerja buat yang tidak elok ini dipalingkan ke muka mereka semula sesungguhnya perjuangan dalam PAS ini jika ada sekelumit dalam hati untuk menyimpang walaupun manusia sekeliling tidak tahu.. ianya akan di balas jua oleh Allah swt.. yang nyata ianya lambat atau cepat sahaja...itu terletak pada kuasa Allah....

Jangan ingat kita HEBAT sedangkan ALLAH swt itu lagi HEBAT dari kita.... jadi sudah-sudah laa MB dan 2 Exco berlapang dada boleh terima semua keputusan.... maka marilah kita semua pun berlapang dada seperti mereka.. musuh kita ialah rejim BN UMNO bukannya rakan taulan disekeliling kita....

Ayuhhh sahabat-sahabat ku semua.....

Friday, March 16, 2012

Kenapa ada orang melenting bila keluar cerita ada tingkat 4 di wisma...?

oleh depakata.co.cc

Sebelum tu nak sampaikan rasa terkejut sebab isu nak menjatuhkan TPJ1 & TPJ2 pihak kedahlanie telah keluarkan artikal itu... Tak mengapa tq admin kedahlanie atas kerjasama dok menyiarkan artikal depakata selama ini.... Tak mengapa itu hak anda hendak siar atau tidak... Namun apa yg kami dengaq itu akan kami pertahankan... Alaa dengaq-dengaq orang sembang rumah kenduri contohnya...banyak maklumat laa kami dapatnya....

Hari nie pulak selepas isu nak pejatuhkan TPJ nie didedah ada pulak depa dok kata yang sekarang nie ada satu jabatan dalam PAS Negeri yg ditugaskan untuk lawan UMNO/BN tetapi telah menghalakan serombong depa kearah 2 TPJ ini.... Tunggu kami nak pie dengaq apa depa dok kata lagi....

Jadi kepada budak-budak tingkat 4... Hangpa jangan ingat orang tak tau kerja buat hangpa... Jadi pikiaq la balik sasaran kita semua yg sebenarnya.....

Ada gerakan nak pejatuh TPJ1 & TPJ2 Kedah.. betoikaa..???

oleh depakata.co.cc

http://cache.daylife.com/imageserve/09xSd2qgqtc6l/610x.jpg
Depa dok kata sekarang nie MB OK... 2 EXCO pun OK....Tapi TAK OKnya sekarang ini ialah golongan-golongan yang berada di TINGKAT 4 WISMA DARULAMAN...... Depa nie nampaknya seperti cacing kepanasan.. pasal apa pun tak tahu... mungkin mereka merasa kepanasan takut tembelang mereka pecah....tembelang apa tuu depa tak habaq mai la pulak....

Sejak dua menjak nie jika diperhatikan kelaku depa.. ianya di lihat macam depa tak boleh terima keputusan PAS PUSAT sedangkan bila dah keluaq KEPUTUSAN dan dua kawasan PAS dan bersidang iaitu KWSN KUALA KEDAH yg mana PJ dia IR Phakrolrozi dan KAWASAN ALOR SETAR PJ dia Dr Ismail telah keluaqkan ketetapan bahawa akan patuh keputusan PAS PUSAT..berserta dengan MB pun dengan berbesar hati menerima keputusan yang telah dibuatkan itu....

Ketidak puasan ini sebelum ini kami dah habaq depa dok guna medium facebook... tapi sekarang dah masuk tahap buat perjumpaan dengan AJK PAS Kawasan serta MKK untuk dibuat taklimat dan pencerahan untuk menyingkirkan TPJ 1 dan TPJ 2 dalam ertikata 2 exco terbabit....

Pasai apa dok jadi lagu nie tak tau la pulak... jadi pakat-pakat berpikiaq la noo... jangan dok kalut nak cantas sana cantas sini nanti BN ambik alih negeri PRU13 nanti depa pulak yang dedahkan tembelang yg cuba nak di tutup tuu...

Jadi beringatlah sebelum KALAH.....

Thursday, March 8, 2012

Isu di Kedah - Masih Ada beberapa Kerat Tidak Akur Arahan PAS PUSAT

oleh DepaKata.co.cc






TAPI DI FACEBOOK LAIN PULA JADINYA








hangpa pakat nilai sendirilah...macamana akan krisis ini... nampaknya ianya masih belum berkesudahan.. masih ada segolongan manusia yang tidak mahu patuh pada arahan PAS PUSAT... kenapa mereka menggunakan medium facebook untuk menelanjang satu sama lain...aku kata kat hang..hang kata kat aku

Wednesday, March 7, 2012

Betoikah ini dia puncanya yang jadi Isu Panas kat Kedah..!!??

oleh depakata.co.cc

kami dok cari jugak apa punca dan sebab berbalah 2 org besaq PAS kat KEDAH.. lepas klik sana klik sini maka jumpa laa satu blog dia karang macam nie....tengok mai tengok pie hangpa nieai sendiri laa macamana... tengok gaya nie jika betoi apa depakata nie memang kalut laa tengoknya....jadi hangpa tengok dan nilai sendiri laaa apa dia kes nie...

6 Sebab kenapa Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi bertegas untuk tidak bersama kabinet DS Azizan

Mungkin ramai tak sedar kenapa Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi terlampau berkeras untuk tidak mengangkat sumpah dalam penggal baru melengkapkan kabinet DS Azizan. Takkan lah kot beliau tak tahu tentang bahaya pada PRU 13. Tetapi pertelingkahan yang berlaku adalah sangat kritikal, bukan soal cabang dan masalah remeh. Antara yang saya boleh kongsikan hanya 6 :

1.Tidak mengamalkan dasar PAS di dalam pentadbiran negeri dengan mengenepikan peranan exco-exco lain.

2. Sikap DS Azizan yang tersangat cengei dan prongos (panas baran) terhadap orang bawahan (PAS) tetapi sangatmesra dan lembut dengan orang UMNO.

3. Seorang yang memainkan peranan, iaitu Sanusi (SETPOL MB KEDAH) yang memunyai hubungan rapat denga tokeh-tokeh balak yang amat meragukan konsep bersih dalam pentadbiran PAS.

4. Projek bila nak bagi dekat orang lain terpaksa melalui tender tetapi projek 1 billon diberikan kepada 'orang kuat UMNO'  secara runding terus.

5. Dasar berbaik-baik dengan UMNO dan pimpinan UMNO boleh mencalarkan imej PAS. Tak hairanlah kenapa UMNO tidak serang Kedah sebab UMNO dapat apa yang mereka mahukan.

6.Mentadbir ala Autokrasi dan Veto hingga menafikan hak dan pandangan exco-exco lain dalam mesyuarat seperti kes yang berlaku di Batu 9 yang taknampak sikap dan akhlak sebagai MB .

Ini sebahagian daripada perkara yang amat keterlaluan "kritikal" yang bertembung dengan Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi .

Saya masih teringat dalam usroh alam UNiversiti dahulu, Naqib tarbiah kampus pernah berkata " Jika kita berjuang tiba-tiba musuh puji kita, mesti ada sesuatu yang tidak kena" ...... "Jika kita berjuang dengan mudah dan senang maka kita kena muhasabah semula"

UMNO bukan senyap sahaja bahkan tunggu masa nak "NGAP" Kedah pada PRU 13.... Syabas Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi  yang berani bertindak mengikis barah parasit yang terdapat di dalam pentadbiran Kerajaan Kedah sekarang .

Sunday, March 4, 2012

Dari Mentalon... sekeras mana kepala depa dua.. hak rakyat juga yang di fikirkannya.....alhamdulillah....

Nampak perjumpaan dah tamat... Hasil dah pon keluaq cuma dok tunggu pengumuman jaa lagi.... Bila nak umum masih tak tau....boleh jadi bila bila masa dari sekarang....

Yang nyata keputusan tersebut masih tergantung... Nak kata win win pon tak ada yg win lagi nie... Depa kata dua dua keras kepala dan dua dua ada hujah masing-masing..... So far jalan tengah dan keputusan terbaik dah diambil....

Cuma yang perlu sekarang dua-dua pihak perlu berlapang dada dan ingat kepada kebanyakan dan harapan rakyat di luar sana... Insyaallah semoga apa yang depa dok kata nie akan mengukuhkan semula carik carik bulu ayam ini....

Sama samalah kita berdoa semoga semua kembali keatas landasan semula untuk bertekad dengan satu sasaran semua di hadapan...iaitu tumbangkan UMNO BN.......

Sembang Mentalon...Masih tiada khabar berita..

oleh Depa Kata

YB DATUK TAULAN RASUL...ADUN TOKAI

Hangat depa dok kata isu di Kedah sekarang nie...semua masih terbuka mata dok tunggu apa keputusan di Sri Mentalon... w/pun jam sudah dekat 2.00pagi namun semuanya belum dapat di rungkaikan.... hakikatnya kini kita akan dapat tahu siapa wira siapa derhaka.... siapa gila kuasa dan siapa yang salah guna kuasa....

Apa yang depa dok kata sehari dua nie PHAHROLRAZI lah punca segala punca.. beliau merupakan seorang yg gila nak jadi MB..tetapi di sebalik tuduhan itu ada juga yang berkata jika betul dia nak jadi MB kenapa perlu dia lawan AZIZAN kerana selepas pru13 beliau sudah boleh mengambil akan jawatan tersebut......jadi tentu ada satu benda yang tak kena yg mana Azizan telah lakukan yang beliau sanggup pertahankan prinsip beliau...

Dari sebelah pihak AZIZAN pula ada yang memuji beliau the best namun bagaimana yang sebaliknya.. Apa kata jika AZIZAN ada bagi projek tanpa open tendar, ada buat kelaku cenge kepada pimpinan bawah beliau dan macam2 lagilah boleh diperkatakan..

Jadi sekarang KITA tunggulah apa nak jadi seterusnya....