Tuesday, January 31, 2012

Dengaq kata ada org fok Gaduh Kat Komplek Pas la pulak....

Tu dia aihhhh...dua tiga hari lepas ada ribut dlm cawan dok Berebut nak tambak tanah pulak.... Habih turun ayahanda, ayah long, abang long..... Ingatkan ada gaduh apa..rupanya gaduh nak tambon tanah kat komplek Pas Kedah

Pakat pakat ingat laaa noooo..... Huduh kelaku hangpa mak huduhlah kerajaan Pas.... Huduh kelaku hngpa.... Maka huduh jugak orang yg nak undi kita nanti tengoknya...

Pakat bincang elok-elok... Nak buat benda baik tak guna gaduh gaduh.... Namun kita kena ingat juga   orang bukan nak tolong kita saja-saja macam tuuu kaaa... Mana tau tolong ada maknaaaaa tuuuu......

Sunday, January 29, 2012

Azizan & Bola : CENGEI apa kejadahnya.. dok kena buli dalam mesyuarat jaa..

Depan Penyokong Sendiri Bukan Main CENGEI.. Mai depan puak sana pijak semut pon tak mati...

http://1.bp.blogspot.com/_J6a8xWUYEVI/TOtWI6K1sFI/AAAAAAAAMQs/nYo9EZKBu70/s1600/Azizan_thumb.jpghttp://1.bp.blogspot.com/_J6a8xWUYEVI/TOtWI6K1sFI/AAAAAAAAMQs/nYo9EZKBu70/s1600/Azizan_thumb.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/402042_10150546941454906_246271459905_8806082_392669345_n.jpg
Apa nak jadi dengan team bola kedah sehari dua nie kami pon tak tau.. depa kot luaq nu dok hingaq dah marah KFA.... sebab bodoh mengurus team bola yg hebat sampai jadi team belasahan....

Nak kata ada tangan HITAM macam sahabat di kedahlanie dok bincangkan tu ada laa jugak sangkut pautnya namun... tok ketua dia si MB KEDAH pilihan rakyat... takan TOK KETUA nak buat kelaku macam isu KUIN juga kot... mau dengaq semua kata putus dalam mesyuarat... memang la dok nampak ada puak-puak dalam KFA tu macam nak pedejai team kedah supaya main sampai hancuq lunyai supaya rakyat naik memberontak marahkan pihak pengurusan dan dah tentu dok nampak KERAJAAN NEGERI yg jadi puncanya nie....

memang kami setuju cara MB tu..memang macam tu laa yg patut dilakukan... tetapi sebelum masuk mesyuarat tu study la sikit pasai team kesayangan rakyat nie... tanya peminat... tanya penyokong kat luaq nie apa patut kena buat... bila masuk mesyuarat tak la kena kencing dengan lembaga pengarah... nie tak team kedah tak ada striker yg mesyuarat dok kalu nak ambik midfiel attacker tu apa kejadahnya.... masa nie la hang nak tunjuk CENGEI hang tu wahai MB... jerekah depa dalam mesyuarat tu pasai pa hangpa nak ambik jugak midfield nie..sbb fan kat luaq nak suruh cari striker... baru la CENGEI kena tempat.... nie dak dengan penyokong dan pimpinan cengei nak mampos tapi dengan puak-puak UMNO pijak semut pon tak mati....

Satu lagi depa dok hingaq kata duit KFA takdak....itu yg ambik player pon cam ciput-ciput jaaa....ingat seperti DATO HAMDAN kata dalam sidang DUN baru-baru nie dimana MENJAGA PASUKAN BOLASEPAK LEBIH BERAT LAGI BEBANNYA DARI MENJAGA SEBUAH NEGERI.... jadi jika dah tau nak jaga dia teruk maka pandai2lah hangpa olahnya....tak cukup duit pie la cari duit..susun budjet bagi elok..insya'allah aih kalau kena susun atuqnya modai bajet tu akan mai balik melimpah ruah....stadium akan penoh punya....takan benda nie tak leh pikiaq kot...

Susah sangat hangpa buat macam SELANGOR dan KELANTAN....tapi hakikat dan pandangan kami tak susah pun..namun kena la CENGEI sikit kat puak-puak talam dua muka dalam KFA tuuu itu saja.....

Tu dia depa kata ada benda busuk dok berlaku kat Wisma Darulaman...Siapa JAJARAN UTARA?

Tu dia depa kata ada benda busuk dok berlaku kat Wisma Darulaman...  hangpa nak tau apa dia mai la pakat2 kelebek sorang sikit cerita pasai nie...

http://2.bp.blogspot.com/-3hMuK9fViOw/TyRhhRFeUZI/AAAAAAAAFxU/TKc0tJad06A/s1600/2012-01-29_045712.jpg

Saturday, January 21, 2012

antara KUIN dan BOLA..punca azizan tesungkoq....!!

http://4.bp.blogspot.com/__d10aNX-Dt4/TEPjfeBRY1I/AAAAAAAAFSs/GTIy4H0EuJU/s1600/azizan1.jpg
aduhai Azizan depa kata hang gedebe.... Depa kata hang pongouih.... Depa kata hang ketegaq..... Depa kata hang diktator..... Depa kata cenge.... Itu depa kata laaa... Tapi ini aku nak kata.... Hang sebenaqnya hebat di segi pentadbiran namun sekali sekala hang memang tak boleh pakai akai hang yg depa dok kata tuuu.... Dok gedebe tak kena tempat.....

Dengan akai yang depa kata tu lah akan menyebabkan hang akan tersungkoq pada pru13 nanti.... Pasai apa aku kata macam tu..sebab 2 benda tu iaitu KUIN dan BOLA ia merupakah sentuhan golongan dari anak muda... Anak muda yg mana nanti mereka merupakan pengundi majority.... Suara dan jiwa raga mereka dekat dengan 2  intitusi ini... Jadi paham-paham laa noooo...kalau hang dok buat kerja berlawan arus nie.... Kira hang dah berlaga dengan anak muda...

jadi lu pikir la sendiri....

Friday, January 20, 2012

trajedi mb perak akan berulang.....

dengam  bangganya AG nak buat rayuan maka hg pa semua jgn lupa kes kat perak....depa dok kata najib dah tak ketahuan dah nak buat...namun kita harus ingat puak2 nie tidoq tak lena pasaipa anwar bebas.....

Jd hg pa tunggu tengok ja laaa

Thursday, January 19, 2012

Depa Kata Tektik UMNO & MCA Kedah dah terbongkaq..betoi ka..!!??

oleh depakata

Hari nie kami nak habaq satu tektik yang mana depa-kata dua parti besaq BN kawtim baik punya nak perdeje kerajaan Azizan....

Oleh itu buat kepada pemimpin Parti UMNO Kedah hangpa.........

1. Tolong nasihat kawan-kawan hangpa dari MCA agar tidak membuka pusat-pusat hiburan maksiat secara berleluasa dibandar besar dan kecil seluruh Kedah.

2. Kami tau tujuan pusat-pusat hiburan maksiat itu dibuka bukan sangat untuk keuntungan kewangan tetapi untuk menimbulkan keresahan masyarakat Islam dan kesalahan di letakkan kepada pemerintahan Pakatan Rakyat yang diterajui Parti Islam SeMalaysia. PBT arah tutup sini buka sana, tutup pula sana buka sinun...cam haremmmmm....

3. Kami juga tau jika tindakan menutup secara drastik diambil oleh pihak PBT, hangpa akan cucuk masyarakat Cina pula bahawa Kerajaan Negeri menzalimi masyarakat Cina.

Oleh itu, kami mengharapkan hangpa pemimpin UMNO janganlah menggunakan taktik kotor ini bersama kawan hangpa MCA tuuu hanya semata untuk meraih undi.

Kepada masyarakat Islam dan Bukan Islam kami harap hangpa faham permainan kotoq yang dilakukan oleh kedua-dua kawan yang menunggu masa untuk di tolak oleh rakyat Malaysia dalam PRU13 akan datang....

Sunday, January 15, 2012

Parlimen Jerai tak ada pusat khidmat

Apa nie yb... 3thn perintah pusat khidmat pon dah tergadai nie... Depa kata dulu ada laa jugak kat guaq tuu tapi lanie dok tertutup jaaa.... Ada masalah bayaq sewa kaa tak pon lari malam....

Sekurangnya bagi la ada satu pejabat untuk rakyat mudah berhubung.. Jangan nanti ku rahman dan jamil khir gelak belakang sudah laaa...

JADI pikiaq-pikiaq laa noo

Friday, January 13, 2012

MKK punca K'jaan Azizan kalah...!!!

dari depa kata...

laniee dah dok dengaq rakyat bawah dok merepek apa yg depa boleh dapat dari apa yg kjaan kedah memerintah lanie....tengok mcm tak ada apa.... depa dok merungut kat kedai kopi jaaa benda nie.....dan dlm masa yg sama puak sana dok main jarum cucuk bagi dalam lagi...last cerita nie tersebaq merata cerok kg.....yang apa depa dapat bila azizan memerintah...

masalah disini apa yg dok tengok puak yg jadi mata telinga kjaan negeri tak jalankan kerja depa elok2.... depa nie makan elaun buta jaaa jika dilihatnya....dan depa nie mcm tak tau nak buat apa.....

sebenaqnya jika dilihat mcm2 dah dibaginya.... spt skim kafalah... bantuan repair rumah... bantuan mini tar... bantuan one off rm100 utk anak sekolah.... bantuan nak buat pertanian... bantuan tanam nenas... bantuan anak cerdik.... macam-macam dah ada laa kalau nak dikiranya...

masalahnya puak yang dinamakan MKK nie masih tak ketahuan hala apa kerja depa.. dulu masa kerja sorg2 kerajaan negeri tambah lantik setiausaha kat depa nak bagi kerja jalan elok tapi serupa yaa jgk... tak jalan macam tuu juga....

nampaknya MKK nie kena gertok kepala sikit bagi depa ligat buat kerja.... jika depa dok macam wau putuih ekoq jaaa sampai bila mandat dan gerak jerja buat k'jaan negeri tak sampai kebawah... Jika nak kalah pon salah satu punca dia MKK lah...sebab rakyat dok tanya apa depa dapat sedangkan k'jaan negeri dah lunggok macam2 dah bantuannya....

Entah laaa kalau macam nie punya puak 'MATA & TELINGA' k'jaan negeri buat kerja hangpa tunggu kalah meruyup laaa negeri Kedah nie.... tak caya hangpa tunggu laa.....