Monday, April 29, 2013

Benarkah Jamil Khir mengguna jentera bantuan dari 'pusat' untuk berkempen di Jerai..???

Tu dia aihhh semakin panas nampaknya sekarang nie.. depa dok sembang macam-macam dengaq katanya kawan nie tokak kawan tu calon nie kibas calon tu ketua nie tak puas hati kat ketua tu...

Apa yang kami dapat lanie depa dok bercerita kata berkenaan calon Jerai yang jadi menteri tuu.. Jamil Khir... dia nie depa kata dok usung kenderaan rasmi dari JAKIM, JAWI & MAIWP untuk kempen politik beliau di Jerai. Beliau kan menteri agama dari jabatan Perdana Menteri..

Depa kata dia dah usung staff dari jabatan-jabatan agama nie lebih kurang dekat 80 orang yang kena mai berkubu dnegan dia di Jerai sana. Bila nak sembang bab duit pulak tok sah dok kira laa..dengan bujet RM70juta dari Najib turunkan untuk Kedah dan satu Parlimen dapat lebih kurang 6,7 juta berdasarkan keluasan Parlimen.. itu belum campoq lagi dengan duit dari Yayasan Taqwa untuk dana-dana beli buku-buku agama, risalah-risalah serta pemberian elaun khas untuk tok imam, tok siak, tok bilal serta AJK masjid yang terlibat.. untuk program jelajah pilihanraya dia di Jerai.


Kos yang depa dapat tak boleh dianggarkan banyak mana kerana duit bagi depa nie keluaq masuk macam ayaq mengaliaq.. nak bayar kos loyar masa dok hingaq kata dia makan duit zakat yang mana suruh Pej Jab Zakat MAIWP bayar kos guaman dia kes lawan dgn Anwar Ibrahim dulu.

Hangpa tunggu la rasanya macam-macam lagi depa nak bagitau nie..kami cuma habaq saja...jadi hangpa pandai-pandai la nak pilih sapa lepas nie...bukan apa takut salah pilih merana kita semua nanti....

Tuesday, April 23, 2013

Antara pil kuda dan ubat x'pired date... Siapa la yang jadi penasihat TG Hj Hadi nie...?

Oleh DepaKataV2.blogspot.com

Aduhai nasib nasib....nak kata banyak-banyak depa kata tak baik sebab dia tok guru....tapi jika tak kata depa dok kata kat kita..dok perli perli kita....

Inilah padahnya bila terlajak perahu boleh la jugak unduq..nie dah terlajak kata dah nie...kemudian dah dispin oleh musuh untuk pelaga sesama kita...

Kami nie dah lama dah dok nasihat pimpinan supaya jaga tutur kata jaga tingkah laku jaga perbuatan kita sebab ada musuh dok perhatikan pergerakan kita...

Dok tengok isu skrg nie janganlah jadi spt 2004 dahulu dimana isu ubat tamat tempoh muncul...kini timbul pulak isu pil kuda....

Jadi sekarang kot mana pon kami nak tegoq jugak... DALAM KEADAAN PERANG SEKARANG NIE CUBALAH YANG TERBAUK MENJAGA PERCAKAPAN KITA...

Kami di bawah letih nak berhujah untuk menepis isu yang timbul...pimpinan tolong ambik perhatian bab nie.... Kepada penasihat sekeling tu tolong la nasihat pimpinan kita elok elok supaya tidak terlajak perahu lagi....

Saturday, April 20, 2013

Wednesday, April 17, 2013

Adakah UPU PAS juga akan ditutup macam bilik gerakan UMNO????

Depa kata kawasan panas sekarang nie bila MTD tak angkat calon yang dipilih atau diangkat oleh UPU.......

1) DUN ALOR MENGKUDU
UPU masih mengekalkan Dr.Ismail tetapi nama lain yg naik....

2) DUN GUAR CHEMPEDAK
UPU calonkan Sdr.Muzaini tapi nama Musodak Ahmad yg naik....

3) DUN BAYU
Tetiba naik nama Ust Taib Azzamudin... UPU masih dok tak ketahuan....

4) DUN JENERI
Cikgu Ya tarik diri dan naik nama bukan UPU pilih... Kita tunggu apa nak jadi...

5) DUN TOKAI
UPU dah tolak Taulan tapi nama tetap naik....

6) DUN AIR HITAM
UPU dah calon nama lain...tapi nama Ust Ghani naik juga...

Setakat hari ini....inilah info yg kami dapat..apa apa pon kita tunggu malam nie kita tengok siapa yg diangkat dan terangkat......

Tuesday, April 16, 2013

Depa kata ada kawasan DUN PAS yang panas bab calon dan boleh tumbang...!

Semalam kami turun makan kenduri di Aloq Mengkudu sana... Bila masuk kawasan yang dok kata Bekas YB lama tak tercalon maka kita pun cuba la try sembang dengan orang-orang kuat kot tuuuu....

Dari apa yang depa habaq lanie gerak kerja kawasan Aloq Mengkudu dah jadi ceroi...semua nie punca sebab dengaq kata Dr.Ismail tak lekat semula jadi calon...punca tak lekat depa tak kesah tapi depa dok pikiaq untuk pertahankan kemenangan kerana kawasan ini masih lagi bercampur adur pemikiran pengundinya....

Masih banyak lagi undi diberikan kepada Dr.Ismail atas dasar perhubungan kemanusian yang telah lama dibina atas nama doktor dan pesakit....ini yg masih menebal dalam pengundi dikawasan ini.....

Bila dok sembang tu try tanya camna gerak kerja upu situ..depa kata lanie masih banyak yang tak buka sebab masih dok makan hati akan perkara ini....

Masuk kawasan dun lain yang dok keluaq masa sembang tu ialah Ayaq Hitam & Guar Chempedak.... Dikawasan ini tak mustahil boleh tumbang jugak....

Dan kawasan yang dok jadi nie dengaq kata ada masalah calon dimana ada tangan ajaib sedang dok mencorakkannya.. Depa nie ibarat piak yang dok main chess dan menyusun tentera tentera perang mereka tanpa mempedulikan pandangan tentera dibawah....

Jadi pakat pakat pikiaq bg elok laa no....

Monday, April 15, 2013

Kedah - Senarai Calon Parlimen pulak...!

Kedah Darul Aman (15 kerusi)

Ini dia.. Senarai nama untuk parlimen yang depa dok kata sekarang nie...
P 004 - Langkawi - TBC (KEADILAN)
P 005 - Jerlun - TBC (PAS)
P 006 - Kubang Pasu - TBC (PAS)
P 007 - Padang Terap - Mohd Nasir Zakaria (PAS - penyandang)
P 008 - Pokok Sena - Mahfuz Omar (PAS - penyandang)
P 009 - Alor Setar - Gooi Hsiau Leung (KEADILAN)
P 010 - Kuala Kedah - Dr Azman Ismail (KEADILAN)
P 011 - Pendang - Mohamad Sabu (PAS)
P 012 - Jerai - Mohd Firdaus Jaafar (PAS - penyandang)
P 013 - Sik - Chegu Uda (PAS - penyandang)
P 014 - Merbok – Nor Azrina Surip@Nurin Aina (KEADILAN)
P 015 - Sungai Petani - Johari Abdul (KEADILAN - penyandang)
P 016 - Baling - Brig Jen (B) Mohd Najmi Ahmad (PAS)
P 017 - Padang Serai - N Surendran (KEADILAN)
P 018 - Kulim-Bandar Baharu - Saifuddin Nasution Ismail (KEADILAN - bertukar dari parlimen Machang)

Saturday, April 13, 2013

Betulkah PAS Kedah & Kelantan ada TANGAN AJAIB mengatur calon..????

Oleh Depakata

Dari apa yang depa dok kata mampos lagu nie jika dok tengoknya.. dari maklumat yang diperolehi dua negeri ini sedang PANAS dengan kelaku TANGAN-TANGAN AJAIB sedang berlaku...

Jika macam nielah kelaku PAS tak mustahil ALLAH akan tarik semula kemenangan yang telah dianugerahkan.... Jangan ingat kami tak tau kelaku hangpa... dalam ramai-ramai kerja buat hangpa tu ada lagi yang masih sayang dan kasih kepada parti serta menolak kelaku kelaku huduh nie... merakalah yang dak habaq mai kat kami....

Kami nak ambik KEDAH sebab dok tengok ada beberapa kawasan yang cempera berlaku...dimana yang panasnya ada pihak tak ambik keputusan UNDI UPU untuk diangkat calon dan diganti dengan calon pilihan mereka... dan calon pilihan tersebut merupakan suku sakat mereka sendiri...

Contoh paling ketara di di ALOR MENGKUDU & GUAR CHEMPEDAK... dari maklumat kami dapat di Alor Mengkudu Dr Ismail dah terpelanting kali ini... beliau dah tak lekat dah jadi calon.. sedangkan UPU angkat nama beliau untuk kekal berdasarkan performence kerja buat dia serta penerimaan orang UMNO sendiri kepada beliau.. namun beliau dan terpelanting.... Berdasarkan dari kajian dan makluman Jika naik yang lain maka undi UMNO tu kompom dah lari dah dan orang kita yang merajuk lipat bendera itu pun akan hilang jugak....

Begitu juga di GUAR CHEMPEDAK dimana calon pilihan ialah AHLI MAJLIS MPSP iaitu saudara Muzaini Azizan namun yang naiknya MUSODAQ adik  Nakhaie Ahmad... ini pun pilihan akar umbi berdasarkan kerja buat beliau semasa menjadi AHLI MAJLIS dahulu yang mana sudah rapat dengan rakyat disekeliling... tapi bila nama adik Nakhaie naik kerja buat orang bawah kena mula dari zero semula....

Untuk makluman dua-dua DUN nie merupakan DUN boleh menang tapi jika masih wujud kelaku tak elok nie tidak mustahil dua-dua DUN nie boleh jatuh ketangan UMNO BN.

Masalah paling besaq dengan apa yang berlaku sekarang nie tidak ada mesyuarat yang dilakukan baik dengan UPU atau MTD atau PERHUBUNGAN NEGERI.. main ikut suka kepala hangpa saja nak susun calon.... Ingat buat mesyuarat buat catitan minit mesyuarat elok-elok siapa pilih siapa siapa nak angkat siapa...dah dekat dengan penamaan calon dha nie tapi jika dok main kelaku huduh nie mau lingkop parti... biaqlah yang lingkop hangpa sahja kami rakyat nak kemenangan yang hakiki...

Jadi jika ada tangan-tangan ajaib nie baiklah hangpa hentikan dan kembalilah kepada susur jalur urusan pemilihan calon yang telah lama kita pakai dan guna dahulu... kembalilah kepada rakyat dibawah mereka nak angkat siapa sebab yang nak undi mereka.... .jadi fikirkanlah elok-elok.... sebelum nasik jatuh dalam keleboq..!!!

Wednesday, April 10, 2013

Pesanan Untuk Calon PR yang nak masuk Wisma Negeri & Putrajaya

Assalamualaikum,

Nampaknya gendang perang sudah dibunyikan.. Jadi berjuanglah pejuang pejuang semua... Mengkala dianugerahkan kemenangan maka disini kami ingin memberikan teguran sebagai panduan untuk semua CALON PR...

Depa dok kata ada juga satu dua kelaku yang ditengok tak berapa baguih jadi itu yang kami tegoq nie..

ANTARA SEBAB DIA.....

1) Jangan dok berebut jawatan
~ sebab dok tengok kereta pon dah makin besaq

2) Jangan dok kalut pelari harta
~ sebab dok tengok dua tiga orang yang lompat katak sangkut bila sprm masuk mai..

3) Jangan dok kalut kumpul harta
~ ada seorang dua yang gula ligan projek.. Bila tak dapat mula buat kelaku...

4) Jangan dok kira nak tambah bini
~ ada adun kat kedah nie bini pun dah mula tambah.. Jangan guna nama yb untuk buat benda nie..jika kawin buat kenduri ok jgk.. Nie bantai senyap senyap sampai yang tua pon tak tau...

5) Jangan dok penyegan turun kawasan
~ ada yang dapat komplain jarang nampak di kawasan

6) Jangan dok sombong dengan rakyat bawahan
~ muka mau senyum dan kerenyeh selalu

7) Jangan dok janji kosong dengan rakyat
~ ingat apa kita kata najib...janji dicapati..jadi jangan suk berjanji yang pelik sebab rakyat nie dia tak lupa..

Ingat semua nie adalah kelaku huduh yg dilakukan oleh UMNO BN... Jadi jika hangpa berkelakuan macam nie kira hangpa pun 2x5...

Tinggaikan semua diatas nie dan bawa masuk kelaku sebagai pejuang PAS & PR....

Pastikan bila masuk wisma negeri dan putrajaya jangan turut sama sekali ikut kelaku umno bn itu.....buang sahaja keluar tingkap.....

PENGUNDI PRU13
TELOI KANAN...

Tuesday, April 9, 2013

Depakata Dr.Ismail digugurkan sebagai calon...!

Oleh Bang Mat Kola

Terkejut aku baca depakata hari nie bab senarai calon dun di kedah... Bukan apa calon pilihan kami dan warga upu di Alor Mengkudu nie dikatakan tak lekat sebagai calon.

Pada aku amatlah malang jika Dr Ismail digugurkan... Selain beliau menjadi pilihan rangking pertama dgn 14/2 ia juga merupakan Timb PJ2 PAS Kedah yang tak lekat calon.

Teori atau konspirasi apakan sedang di mainkan untuk membuang beliau dari kawasan Alur Mengkudu ini.. Adakah kerana beliau melawan Azizan tapi kenapa Phahrolrazi masih ada.. Nak kata antara mereka dua Phahrol lagi teruk dikatakan lawan Azizan sampai ada kes culik menculik...

Jadi masa sekarang kami relax dulu tunggu keputusan pengumuman yang sebenarnya siapa calon tapi jika benar beliau tak ada amat malanglah sekali lagi aakan percaturan ini....

Kedah - Senarai Calon Parlimen pulak...!

Kedah Darul Aman (15 kerusi)

Ini dia.. Senarai nama untuk parlimen yang depa dok kata sekarang nie...
P 004 - Langkawi - TBC (KEADILAN)
P 005 - Jerlun - TBC (PAS)
P 006 - Kubang Pasu - TBC (PAS)
P 007 - Padang Terap - Mohd Nasir Zakaria (PAS - penyandang)
P 008 - Pokok Sena - Mahfuz Omar (PAS - penyandang)
P 009 - Alor Setar - Gooi Hsiau Leung (KEADILAN)
P 010 - Kuala Kedah - Dr Azman Ismail (KEADILAN)
P 011 - Pendang - Mohamad Sabu (PAS)
P 012 - Jerai - Mohd Firdaus Jaafar (PAS - penyandang)
P 013 - Sik - Chegu Uda (PAS - penyandang)
P 014 - Merbok – Nor Azrina Surip@Nurin Aina (KEADILAN)
P 015 - Sungai Petani - Johari Abdul (KEADILAN - penyandang)
P 016 - Baling - Brig Jen (B) Mohd Najmi Ahmad (PAS)
P 017 - Padang Serai - N Surendran (KEADILAN)
P 018 - Kulim-Bandar Baharu - Saifuddin Nasution Ismail (KEADILAN - bertukar dari parlimen Machang)

Monday, April 8, 2013

PANAS : Senarai nama calon PAS yang TERKINI selepas Azizan jumpa Hadi..!!

http://1.bp.blogspot.com/-qOHVA7QjRFo/UTAwsXoZL5I/AAAAAAAAQMY/JUYayYM2naw/s400/Kerajaan-PAS-Kedah.jpg
Nie dia senarai terkini calon PAS yang depa dok kata semakin panas di perkatakan di kawasan DUN masing-masing... ada yang terima ada yang dah nak tutup bilik upu ada dah yang bebai..dan ada yang suka...

Senarai ini keluar selepas DS Azizan jumpa Presiden yang mai Kedah baru-baru nie... Jadi hangpa nak pakai ka tak terpulang sebab senarai nama nie hanya yang depa dok kata saja betoi atau dah belum 100% lagi...

  1. Sg Limau - Azizan Razak
  2. Guar Chempedak - Musoddak Ahmad
  3. Belantik - Md Isa Shafie
  4. Jeneri - Yahaya Abdullah
  5. Pkln Kundor - Phahrolrazi Zawawi
  6. Kbg Rotan - Nasir Mustafa
  7. Anak Bukit - Amiruddin Hamzah
  8. Ayer Itam - Abd Ghani Ahmad
  9. Bukit Pinang - Mahfuz Omar
  10. Bukit Lada - Ahmad Izzat Shauki
  11. Tokai - Taulan Rasul
  12. Sg Tiang - Mohd Hayati Othman
  13. Alor Mengkudu - Ahmad Yahaya
  14. Tg Dawai - Hamdan Khaleb
  15. Pantai Merdeka - Abdullah Jusoh
  16. Kuala Ketil - Md Zuki
  17. Kupang - Johari Abdullah
  18. Bayu - Rosli Azmi
  19. Merbau Pulas - Aishah Ghazali
  20. Bandar Bharu - Hassan Razak
  21. Kota Siputeh - Cikgu Azhar
  22. Kuala Nerang - Ust Azam

Amacam ada harapan nak pertahan Bukit Uhud kah..???

Nie dok tengah cari yang Parlimen pulak nie...!!

Sunday, April 7, 2013

Fwd: Dun Guar Chempedak - Mudah-mudahan Nakhaie Ahmad sekadar membuat propaganda untuk bagi PAS kucar-kacir..??

oleh AMG - Anak Muda Guar

http://3.bp.blogspot.com/-tGH57RRlIwQ/TmBlRU8QTYI/AAAAAAAAAO0/iwUS47Zv8BY/s1600/0fd49edcdc5a2b7caa8f553008dbd0d5.jpg

Azizan Razak - Pesuruhanjaya PAS Kedan & MB Kedah

JERAI.. merupakan kawasan tumpuan sampai ke Putrajaya. Disini dikatakan bahawa SENATOR JAMIL KHIR akan membuat pertaruhan nyawa politik beliau ke Putrajaya. Pertembungan beliau dengan Ketua Bahagian Jerai juga panas dikatakan.

Kiri - Jamil | Kanan Firdaus jaafar

JERAI..juga ada kawasan MB Kedah bertanding iaitu Sg Limau. Disini juga menjadi kerusi panas sebab macam-macam perkara berlaku yang memanaskan politik Kedah.

Kami disini ingin berkongsi cerita bab PR sebab nak sembang bab BN biarlah mereka sendiri yang menyembangnya. Untuk makluman JERAI di menangi PARLIMEN oleh Ust Firdaus (PAS) manakala DUN Sg Limau ialah Ust Azizan. Dua lagi kerusi DUN di menangi oleh oleh BN iaitu GURUN oleh Dr Leong (MCA) dan GUAR CHEMPEDAK oleh Ku Rahman (UMNO).

Cuba lihat PAS menang di sini ibarat 2 sama iaitu 1 Parlimen 1 Dun... BN pula 2 Dun... 

Untuk musim PRU13 nie Parlimen JERAI berkemungkinan PAS akan dapat 3-1 iaitu JERAI, Sg Limau, Guar Chempedak berkemungkinan menang dan Gurun pun jika kena pada calonnya boleh menang sebab Dun Gurun sekarang nie ada 4 penjuru iaitu MCA, PKR, BERJASA & KITA.

Faktor kemenangan 3-1 atau 4-0 ini adalah berdasarkan kepada calon yang bertanding. Jika PAS kena pada orangnya tak mustahil kemenangan akan menjelma di depan mata. Sewaktu pemilihan calon dilakukan oleh PAS Kawasan nampaknya calon-calon yang dipilih adalah pilihan semua UPU dari kawasan. Calon tersebut ialah PARLIMEN Ust Firdaus Jaafar manakala DUN ialah Guar Chempedak Sdr Muzaini Azizan dan Sg Limau ialah MB Sendiri. Nama tiga yang diangkat ini adalah suara yang datang dari akar umbi kawasan JERAI.

Berita Harian

Jika di lihat atas kertas 3-0 sudah dalam tangan namun apabila membaca kenyataan NAKHAIE AHMAD abang kepada NAJMI AHMAD yang menjadi calon BALING dimana adiknya beliau iaitu Musodak Ahmad menjadi calon Guar Chempedak kami merasakan beliau bukanlah calon pilihan Guar Chempedak jika di bandingkan dengan Sdr Muzaini Azizan. 

Ini gambar diambil dari fb Muzaini.

Beliau banyak menghabiskan masa di Wisma Darulaman sana untuk bertugas sebagai Pengarah Penyiaran Negeri dan jika dilihat dikawasan Guar Chempedak Sdr Muzaini lebih lama menghabiskan masa di kawasan disebabkan beliau menjadi AHLI MAJLIS MPSP dan Pegawai KHAS MB bagi kawasan Jerai. Sudah banyak program-program beliau turun bersama rakyat di bawah dan boleh dikatakan sudah ramai penduduk mengenali beliau. Dengan keterlibatan beliau bersama masyarakat di bawah sebab itulah beliau di angkat oleh kawasan untuk menjadi calon Dun Guar Chempedak.

Disini kami berharap apa yang dikatakan oleh Nakhaie itu tidak benar dan sebagai perang saraf sahaja untuk melihat kawasan Jerai kucar kacir dan memberi kemenangan mudah kepada BN. 

Kiri - Muzaini | Kanan - Musodaq

Matlamat sekarang calon yang diangkat adalah calon yang boleh menang dan sudah ada hubungan dengan rakyat di bawah dan jika benar Sdr Musodak di pilih nampaknya potensi Ku Rahman hendak mengekalkan kemenangan kembali cerah atas faktor calon bersama rakyat.

Jadi diharap PAS Jerai pandai-pandailah membuat keputusan untuk melihat kemenangan berganda dari PRU12 dahulu. Insya'allah kami di bawah akan memberikan 100% sokongan w/pun tidak kira siapa yang diangkat namun harus di ingat faktor calon juga memainkan peranannya.


Saturday, April 6, 2013

Antara Senarai calon PAS KEDAH..!!!

http://3.bp.blogspot.com/-LatPklzAZ6I/T3TPwqBd_lI/AAAAAAAAAUU/t7yAN8y91Z4/s1600/paskedah.jpg

Nie dia depakata dok kata inilah antara nama nama yang dipilih akan dijadikan calon DUN PAS KEDAH. namun semua nie tak 100% betoi..sekadar depa kata..jadi layan.......

1- Tokai - Dr Hayati
2- Sg Tiang - Fadhil Baharom
3- Guar Chempedak - Muzaini Azizan
4- Sg Limau - DS Azizan Razak
5- Anak Bukit - Datuk Amiruddin
6- Bukit Pinang - Datuk Mahfuz
7- Belantik - Ust Bakalani
8- Jeneri - Zul Hazmi
9- Tg Dawai - Ust Fakrudin
10- Kuala Nerang - Ust Azam
11-Bayu - Rosli Azmi

Yang lain dengaq kata masih sama..apa apa pun kita tunggu apa depa kata lagik...

Tuesday, April 2, 2013

Depa kata PEMIMPIN & AJK PAS PUSAT pemalas dan bongkak..!!

memang betoi apa yang sahabat kata nie... kami lihat beliau saban hari saban malam dipenuhi xtvt bersama BAS JELAJAH MERDEKA nya.... namun sebaliknya berlaku dengan treler milik PAS...

TETAPI bila dilihat semasa muktamar dan beberapa statement pimpinan sebelum nie sebok mempertikai ANWAR hendak dilantik sebagai PM... tak seperti DAP yang awal-awal lagi buat statement sokong ANWAR jadi PM....

Ukur kaki dengan kasut yang di beli laaa....jika beli selipar pakai la selipar..jangan dok mimpi nak pakai kasut kulit....